Foto: Shutterstock

2012.gadā, salīdzinot ar 2011.gadu, par 8% jeb par 12,8 miljoniem litru samazinājušies alus ražošanas apjomi, bet populārākā alus marka Latvijā bijusi AS "Aldaris" ražotais "Apinītis stiprais", liecina Valsts ieņēmumu dienesta dati.

Otra populārākā alus marka pērn pašmāju tirgū bijusi " Aldari gaišais", bet trešā -"Cēsu Light". Populārāko alus marku sarakstā iekļuvuši arī "Aldara Pilzenes", "Garais Garāks", "Līvu rubenis", "Līvu Pilzenes", "Vanaga stiprais", "Apinītis" un "Lāčplēsis dzintara".

2012.gadā kopumā par alu akcīzes nodoklī iekasēti 18,07 miljoni latu, kas ir par 370 000 latu mazāk nekā 2011.gadā, kas saistīts ar alus realizācijas apjomu kritumu, norāda VID.

Pērn no Latvijas izvestā alus apjoms arī samazinājies par 3%, savukārt ievestā alus daudzums kāpis par 8% jeb 3,4 miljoniem litru, salīdzinot ar 2011.gadu.

Lielākie uzņēmumi pēc Latvijas patērētājiem nodotā alus daudzuma bijuši "Aldaris", "Cēsu alus", "Cido grupa", "Agrofirma Tērvete", "Piebalgas alus" un Bauskas alus" .

VID dati liecina, ka pērn par 2% jeb 1,4 miljonu litru samazinājies arī pārējo alkoholisko dzērienu ražošanas daudzumi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!