"Baltic Employer Branding Index" ir līdz šim plašākais veiktais pētījums Baltijas valstīs, kas tapis sadarbībā ar pētījumu uzņēmumu "Factum", veicot padziļinātu izpēti par 300 lielāko Baltijas uzņēmumu darba devēja tēlu.

2017. gada pētījums veikts, aptaujājot 6659 respondentu visās trīs Baltijas valstīs – no ierindas darbiniekiem un studentiem, līdz pat CEO un valdes locekļiem. Uzņēmuma darba devēja tēlam jeb employer brand ir arvien nozīmīgāka loma kvalificētu darbinieku piesaistē. Tāpēc uzņēmumu vadītājiem nāksies meklēt jaunas pieejas darbinieku piesaistei un noturēšanai. Tas nozīmē apzinātu darba devēja tēla stratēģijas veidošanu un ciešāku sadarbību starp personāla vadības un mārketinga departamentiem.

Kā stāsta "Amrop Latvija" vadošā partnere Aiga Ārste Avotiņa, veicot atlases projektus, redzam, ka dažādu darba devēju tēls var ļoti atšķirties. Ir uzņēmumi, kur uzzinot potenciālo darba devēju, 90 % kandidātu nolemj "laist garām" iespēju pievienoties komandai. "Tāpat ir uzņēmumi, kur nenoklausoties sarunu līdz galam un nepajautājot, kādam amatam tiek meklēts vadītājs, uz darba interviju "stājas rindā" pat lielu uzņēmumu vadītāji. Labs darba devēja tēls būtiski palīdz piesaistīt un noturēt profesionāļus," viņa turpina.

Latvijas darba ņēmēji, salīdzinot ar igauņiem un lietuviešiem, ir visnegatīvāk noskaņoti pret valstī pārstāvētajiem darba devējiem. Turklāt uztraucoši esot tas, ka Latvijā darba ņēmēju negatīvisms kopš 2014. gada ir padziļinājies. Latvijā vien divi no pētījumā pārstāvētajiem darba devējiem ir ar pozitīvu neto NPS vērtējumu. Igaunijā šādi uzņēmumi ir septiņi, Lietuvā – seši, norāda tā autori.

"Amrop" ir starptautisks augstākā līmeņa personāla atlases tīkls ar 86 birojiem 57 pasaules valstīs, kas Latvijā darbojas jau 24 gadus. Uzkrātā pieredze Baltijas tirgū kopš 1993. gada ļauj atrast līderus nākotnes prasībām un palīdzēt klientiem izvēlēties labākos no labākajiem.

Zīmolu topu jau kopš 2004. gada veido stratēģisko konsultāciju komanda "DDB Consulting", un tas kalpo kā svarīgs atskaites punkts patērētāju attieksmes atspoguļošanā. Gadu no gada Zīmolu topā papildus Latvijas un Baltijas Mīlētāko zīmolu topiem pievienojušies papildspēki – 2016. gadā tas bija Latvijas Zaļāko zīmolu tops sadarbībā ar Latvijas Zaļo punktu, šogad – Startup zīmolu tops sadarbībā ar "Accenture Latvia" un Latvijas Startup asociāciju Startin.LV, kā arī Darba devēju zīmolu tops sadarbībā ar "Amrop Latvija".