Vilcienu iegādes konkurss ir beidzis bez rezultāta, jo pārāk maz pretendentu piedāvātie ražojumi ir atbilduši prasītajiem kandidātu pieredzes un tehnisko iespēju kritērijiem, portālu "Delfi" informēja a/s "Pasažieru vilciens" (PV). Līdz ar to uzņēmums ir izsludinājis jaunu konkursu.

PV pārstāvis Egons Ālers norādīja, ka jaunajā nolikumā ir samazinātas prasības attiecībā uz kandidātu pieredzi Latvijas klimatiskajos apstākļos. Toties tās ir augušas attiecībā uz pieredzi ritošā sastāva apkopes jomā. Ālers skaidroja, ka prasības ir sarukušas, jo vilcienu izgatavotāju kompānijas parasti ir no Dienvideiropas vai Rietumeiropas, līdz ar to tā nevar būt tik liela pieredze darbam Latvijas klimatiskajos apstākļos kā prasīts līdzšinējā nolikumā.

Ālers akcentē, ka izmaiņas konkursa nolikumā neietekmēs līguma noslēgšanas termiņu, proti, šī gada septembri. Tāpat arī paliek spēkā mērķis 2015.gadā nomainīt visus esošos elektrovilcienus un trešo daļu dīzeļvilcienu.

Pavisam konkursā domāts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu, kā arī panākt, lai 2016. gadā varētu nomainīt visu dīzeļvilcienu parku. Turklāt paredzēts, ka konkursa uzvarētājam vajadzēs rūpēties par elektrovilcienu un dīzeļvilcienu apkopi turpmākos 30 gadus.

Konkursā pieteicās pieci pretendenti: Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA", Polijas – "Pojazd Syznowe PESA Bydgoszez Akcyjna Holding", Francijas "Bombradier Transport France S.A.S.", Šveices "Stadler Bussnag AG" un Horvātijas "Končar – Električna Vozila D.D".

Patlaban pasažieru pārvadājumos PV izmanto vecu un tehniski nolietotu ritošo sastāvu, kura vidējais ekslpuatācijas laiks pārsniedz 25 gadus. Turklāt tas ir lēns un nekvalitatīvs, iepriekš atzina pats uzņēmums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!