Foto: AFP/Scanpix

Arvien vairāk Latvijas, Igaunijas un Lietuvas uzņēmumu izmanto iespēju reklamēties tādās starptautiskās sociālo tīklu platformās kā "Facebook", "Linkedin" un "Google". Līdz šim nevienam no vietējiem tirgus spēlētājiem nebija ne jausmas par to, cik liela ir šo vietņu daļa Baltijas reklāmas tirgū. Tagad jauns nodokļu administrēšanas režīms ļauj uzzināt šo kompāniju pienesumu pašmāju budžetam, bet nekliedē neziņu par reklamēšanās apjomu.

Pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos uzņēmumi "Google Voice Inc.", "Google Technology Inc.", "Facebook Payments" un "Linkedin Ireland" Latvijas budžetā samaksājuši pievienotās vērtības nodokli (PVN) kopumā 180 tūkstošu eiro apmērā. Par katras kompānijas individuāli nomaksātiem nodokļiem Valsts ieņēmumu dienests (VID) gan informāciju neizpauž.

Igaunijas nodokļu administrācija neatklāj šajā valstī atsevišķu kompāniju nomaksātos nodokļus MOSS sistēmā. Iestādes pārstāvis Raines Laurits skaidro, ka tās speciālisti analizē pieejamos datus un lemj, vai par konkrētiem uzņēmumiem ir jāsāk izmeklēšana. Līdzīgi kā Latvijā arī Igaunijā pērnā gada pirmajos deviņos mēnešos starptautiskie uzņēmumi, kas savus pakalpojumus Igaunijā piedāvā elektroniski, valsts budžetā iemaksājuši PVN 2,2 miljonu eiro apmērā.

TNS dati liecina, ka lielākās Igaunijas mediju aģentūras 2014. gadā apmaksājušas "Google" un "Facebook" reklāmas kopumā 3,32 miljonu eiro vērtībā, kas veido aptuveni piektdaļu no Igaunijas interneta reklāmas tirgus. Tomēr šie dati neiekļauj mazāku reklāmas aģentūru maksājumus un tās reklāmas, ko uzņēmumi apmaksājuši bez starpniekiem.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!