Foto: F64

Šā gada novembrī, salīdzinot ar 2015. gada novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 4,6%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 1,5%, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 8,7%.

Šajā novembrī salīdzinājumā ar pērno novembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 42,6%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 22,7%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 15,4%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču tirdzniecībā (par 8,9%), kā arī farmaceitisko un medicīnisko preču tirdzniecībā (par 7,3%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,2%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 1,5%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 1,2%). Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 11,4%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 6,4%.

Šā gada 11 mēnešos mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,9%, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pērn.

Salīdzinot ar oktobri, 2016. gada novembrī pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 1,3%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,9%.

Apgrozījums audzis mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 8,1%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 2,3%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 1,9%), kā arī farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,1%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 1%) un autodegvielas tirdzniecībā (par 2,5%). Savukārt apgrozījums krities informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,6%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 1,9%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 5,5%).

2016. gada novembrī salīdzinājumā ar oktobri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 4%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!