Foto: Publicitātes attēls

Intervija ar aģentūras "New Black" dibinātāju Artūru Medni

Ikdienas satura veidošanai būtu jābūt integrētai organizācijas ikdienas darbā, satura veidošanu ir grūti uzticēt ārpakalpojumu sniedzējiem, jo visam ir jānotiek ļoti ātri. Kā Jūsu aģentūra var palīdzēt veidot saturu?

Artūrs Mednis

- Vairāk nekā 15 gadus darbojas mārketinga jomā.

- 2000. gadā izveidoja uzņēmumu "Jaffa Riga", kas organizēja daudzus interesantus pasākumus, hepeningus un reklāmas trikus, producēja teātra izrādi "Alu cilvēks" utt.

- 2009. gadā nodibināja aģentūru "Inspired Digital". Dažu gadu laikā tā kļuva par lielāko sociālo mediju aģentūru Baltijā.

- 2016. gada maijā nodibināja radošu digitālā satura mārketinga aģentūru "New Black".

Jā, es piekrītu, ka satura veidošanai būtu jābūt integrētai un tai būtu jānotiek ļoti ātri, bet tieši tāpēc uzņēmumi ar mums sadarbojas. Mēs ļoti labi izprotam mūsu klientu vēlmes, strādājam ļoti ātri un integrējam jauno saturu klienta vispārējā komunikācijas stratēģijā. Lielākā daļa mūsu ilgtermiņa klientu izmanto ne tikai sociālo mediju pakalpojumus. Viņi izmanto arī sabiedrisko attiecību un citus digitālos pakalpojumus, tāpēc mūsu sadarbība ir ļoti cieša. Reizēm man šķiet, ka mēs gandrīz kļūstam par klienta mārketinga nodaļu, tikai mēs atrodamies šeit, nevis klienta birojā. Mēs ļoti cieši sadarbojamies, bet tajā pašā laikā daudz strādājam patstāvīgi, jo klienti mums uzticas. Bieži vien mums pirms satura publiskošanas pat nav jāsagaida klienta apstiprinājums.

Kā Jums izdodas izveidot tik ciešas attiecības ar klientiem?
Manuprāt, mums tas izdodas tāpēc, ka nenodarbojamies ar tradicionālo reklāmu, kur vispirms ir "jāpārdod" ideja, bet pēc tam šī ideja ir jāpārvērš videoklipā, kas kopā ar mediju budžetu izmaksā desmitiem tūkstošus eiro. Mūsu gadījumā budžets ir mazāks, un to veido ikmēneša maksājumi, tāpēc katru dienu varam darīt vairākas lietas, eksperimentēt un ātrāk sasniegt izmērāmus rezultātus. Turklāt klienti redz, ka mēs viņu mērķauditoriju uzrunājam katru dienu, nevis tikai četras reizes gadā. Tas nozīmē, ka tiek nodrošināta komunikācija 24 stundas diennaktī, septiņas dienas nedēļā, nevis tikai pāris kampaņas katru gadu. Tāpēc mēs arī nedaudz labāk pazīstam un saprotam mērķauditoriju un vienmēr esam informēti par visjaunākajām tendencēm. Katru dienu radām jaunu saturu un gandrīz uzreiz arī redzam sava darba rezultātu. Ja klienti redz, ka mēs viņiem palīdzam sasniegt rezultātu, un ir apmierināti ar sasniegto, viņi, protams, vairāk paļaujas uz mūsu spējām un mums vairāk uzticas.

Labas attiecības ar klientiem nenozīmē, ka es savas dienas pavadu, ar viņiem pusdienojot vai iedzerot. Gluži otrādi – manas dienas paiet, meklējot klientiem jaunas idejas un kopā ar komandu strādājot klientu labā.

Kādas ir lielākās kļūdas, kas tiek pieļautas, veidojot saturu?
Lielāko kļūdu uzņēmumi pieļauj tad, ja, pamanot, ka publiskotais saturs nenodrošina auditorijas iesaisti, viņi šo saturu vēl īpaši izceļ. Mēs rīkojamies pilnīgi pretēji. Ja mūsu publiskotais saturs pirmo pāris stundu laikā ne reizi netiek ieteikts vai kopīgots, tas nozīmē, ka šis saturs nav labs un tas jāliek mierā vai pat jāizdzēš.

Būtībā jau pirmās stundas laikā var redzēt, vai kādam publiskotais saturs šķiet interesants. Ja neviens no pirmajiem 100 cilvēkiem, kuri ir redzējuši publiskoto saturu, to nekopīgo vai neiesaka citiem, tam, cik liela nauda tiks ieguldīta, lai šo saturu izceltu, nav nekādas nozīmes. Ja saturs nav labs, tad nav – izcelt šādu saturu nozīmē tikai velti izšķiest naudu. Patiesībā ir vēl sliktāk – ja publiskotais saturs ir patiesi nekvalitatīvs, nauda būtībā tiek tērēta tam, lai visiem parādītu, cik slikts tas ir.

Satura mārketinga jomā viena no lielākajām problēmām ir saistīta ar to, ka zīmols parasti tiek norādīts visai neuzkrītoši. Raugoties no tradicionālās reklāmas viedokļa, logotipam vienmēr būtu jābūt lielākam vai arī reklāmā būtu jāietver kāds pārdošanas vēstījums. Tāpēc var būt grūti pārliecināt klientus par to, ka satura mārketings var atmaksāties.

Manuprāt, satura mārketinga jomā ir divi dažādi virzieni. Viens no tiem ir saistīts ne tik lielā mērā ar zīmolradi, kā ar satura veidošanu. Ja galvenais uzdevums ir pārliecināt cilvēkus rīkoties citādi vai mainīt uzvedību, tad nav nekādas vajadzības uzstājīgi reklamēt kādu konkrētu zīmolu. Vairāk uzmanības ir jāvelta skaidrošanas darbam. Taču mums ir arī tādi klienti, kuru ierakstos vienmēr ļoti uzkrītoši tiek reklamēti konkrēti zīmoli. Taču cilvēkiem joprojām patīk saturs, jo tas viņiem ir kaut kādā ziņā noderīgs vai būtisks. Cilvēki neiebilst pret zīmolu izmantošanu, ja publiskotais saturs viņiem šķiet vērtīgs. Atkarībā no klienta un izvirzītajiem mērķiem mēs nodrošinām satura mārketinga risinājumus gan ar konkrētu zīmolu reklāmu, gan bez tās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!