Foto: AFP/Scanpix
Ikgadējā ASV "Super Bowl" izcīņa ir ne tikai viens no gaidītākajiem sporta notikumiem ASV, bet arī miljoniem dolāru vērts reklāmas bizness. Par 30 sekunžu reklāmas klipa parādīšanu sacensību 112 miljonu lielajai auditorijai 2016. gadā bija jāmaksā rekordsumma - pieci miljoni ASV dolāru, tādēļ uzņēmumi šim pasākumam gatavojas īpaši rūpīgi.

Jau vēstīts, ka arī šogad spēles starplaikos uzņēmumu reklāmas skatītājus sajūsmināja, iedvesmoja, kā arī šokēja ar pretrunīgi vērtētiem vēstījumiem. Kopumā kompānijas iztērēja 350 miljonus ASV dolāru, raksta CBS.

Cenšoties lielo auditoriju uzrunāt pēc iespējas iespaidīgāk, kompānijas, kā uzsver CBS, ik gadu mēdz pārcensties un efekta vietā panāk skatīju samulšanu un neizpratni. Portāls "Delfi" piedāvā aplūkot piecas reklāmas, kuras CBS ieskatā pēdējo gadu laikā šokējušas visvairāk.

Radikāļi pret abortu


Foto: Ekrānuzņēmums

Konservatīva kristiešu grupa "Focus" 2010. gada "Super Bowl" spēles starplaikā pārraidīja reklāmu, kuras vēstījums bija protests pret aborta veikšanu.

Reklāmā redzama slavenā amerikāņu futbolista Tima Tebova māte, kura stāsta par "brīnumaino bērniņu" un to, kā viņš "gandrīz nav nācis šajā pasaulē". Video arī redzams pats Tebovs.

Tas, ko reklāmā nepasaka, ir fakts, ka Tebova mātei veselības stāvokļa dēļ tika rekomendēts veikt abortu, taču viņa izšķīrusies riskēt, raksta CBS.

Robota pašnāvība


Foto: Ekrānuzņēmums

"General Motors" 2007. gadā centās saviem klientiem atgādināt, ka viņu galvenā vērtība ir kvalitāte. Uzņēmuma pārstāvji nolēmuši, ka labākais veids, kā to attēlot, ir likt kompānijas mašīnbūves robotam, nolecot no tilta, izdarīt pašnāvību.

Reklāmā imitēta robota dzīve, kurš tiek atlaists no darba pieļautas kļūdas dēļ. Robota dzīve, nespējot atrast jaunu darbu, strauji iet un leju un galu galā noved pie pašnāvībās. Reklāmas video beigās redzams, kā minētais mašīnbūves robots pamostas no sapņa, saprotot, ka viņa kvalitāte šādu scenāriju reālajā dzīvē nekad nepieļautu.

Visu laiku depresīvākā reklāma


Foto: Ekrānuzņēmums

Apdrošināšanas milzis "Nationwide" pērn, nopērkot reklāmas laukumu, spēles starplaikā vēlējies informēt un izglītot. Cēlais mērķis izgāzās un daļa no auditorijas kompānijas reklāmu nodēvējuši par, iespējams, visu laiku depresīvāko reklāmas rullīti "Super Bowl" izcīņas laikā.

Reklāmā redzams kāds mazs zēns, kurš stāsta par visām jaukajām lietām, ko uz šīs pasaules ir iespējams paveikt bērniem - gan rotaļāties, gan sapņot, gan sasniegt lielus dzīves mērķus. Video beigās puisēns paziņo, ka tas viņam vairs iespējams, jo viņš ir miris.

Kompānija vēlējusies atgādināt par ikdienišķiem sadzīves riskiem, kā labāk pasargāt bērnus, kā arī skaidrot, ka paviršībai ikdienas sīkumos ir liela cena pat bērna dzīvības vērtībā.

Laupītāji dzīvnieku maskās


Foto: Ekrānuzņēmums

Finanšu institūcija "E- Trade" 2007. gadā, iespējams, izvēlējās visneveiksmīgāko veidu, kā runāt par drošību bankās.

Video rullītī kompānija imitēja bankas aplaupīšanu, kuras laikā noziedznieku grupa dzīvnieku maskās cenšas aplaupīt paša uzņēmuma banku.

CBC ziņo, ka, ņemot vērā terorisma draudus, reklāma drīzāk sabaidīja klientus, un daļa no klientiem pat atteikušies no turpmākiem "E - Trade" pakalpojumiem.

Neizturamais slogs – klausīties sievietēs


Foto: Ekrānuzņēmums

2010. gada "Dodge" reklāma izpelnījās pārmetumus par šovinismu. Reklāmā redzams, kā vīrieši klusējot "pārcieš lielas mocības", lai tikai spētu sadzīvot ar daiļā dzimuma pārstāvēm.

"Labi, es klausīšos tavā matē", "jā, es iznesīšu atkritumus", un "jā, es uzklausīšu tavu viedokli" - šādas "grūtības" vīrieši gatavi paciest, jo apzinās, ka viņiem dota iespēja braukt ar savu "Dodge" automašīnu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!