Foto: AP/Scanpix
Lai gan pagājuši jau aptuveni 100 gadi kopš Panamas kanāla celtniecības, tas joprojām ir viens no moderno laiku iespaidīgākajiem inženierijas projektiem. Tomēr ir viens ‘bet’- tā rekonstrukcijas darbi vēl mūsdienās sagādā milzu galvas sāpes kanāla pārvaldniekiem un nu draud pat apstāties, vēsta ārzemju mediji.

Šobrīd notiek vērienīgi rekonstrukcijas darbi, kuru laikā paredzēts paplašināt kanālu, atverot jaunas slūžas, kas ļautu palielināt viena kuģa pārvietošanas jaudu kanālā no 5000 konteineriem līdz 12 000.

Kanāla būvnieki ir spāņu firma "Sacyr", kas šobrīd piedraudējis pārtraukt būvniecības darbus, ja vien kanāla pārvalde nesegs papildu izmaksas 1,6 miljardu ASV dolāru (1,2 miljardu eiro) apmērā. Panamas kanāla pārvalde gan uzskata, ka esošais līgums nosaka, ka šīs papildus radušās izmaksas jānodrošina pašai firmai.

"Sacyr" ir viena no dalībfirmām starptautiskajā konsorcijā "Grupo Unidos por el Canal" (GUPC). Darbi pie slūžu kompleksa izbūves Panamas kanālā sākas 2009.gadā, tos plānots pabeigt 2015.gadā. Sākotnējās projekta kopējās izmaksas tika lēstas 5,25 miljardu dolāru (3,9 miljardi eiro) apmērā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!