Foto: DELFI

Pasažieri, kas ierodas Viļņas lidostā, jau kādu laiku var redzēt divus neparastas krāsas lidaparātus. Tās ir biznesa aviācijas lidmašīnas, vienas stundas lidojums šajos lidaparātos turīgiem klientiem izmaksā vairākus tūkstošus eiro

Par to vēsta Lietuvas "Delfi" krievu valodā rakstošais portāls.

Šādās melnā un violetā krāsā nokrāsotās "Bombardier CRJ200" vēl pavisam nesen Eiropā lidoja pa 50 pasažieriem, taču tagad tajās varēs iekļūt vienīgi turīgi uzņēmēji, politiķi un izklaides biznesa pasaules pārstāvji, kuriem būs pieejamas 14 vietas. Tiesa gan, starp kompānijas "Klasjet", kas apkalpo privātos reisus, klientiem lietuviešu nebūs daudz.

Vēl nav pagājis pat mēnesis kopš tā brīža, kad kompānijas lidmašīna, kas piedāvāja pakalpojumus VIP klientiem, pirmos pasažierus nogādāja kādā Vidusjūras kūrortā. Kompānijas ģenerāldirektors Vitālijs Kapitonovs pirmā lidojuma detaļas neatklāj. Konfidencialitāte ir viens no visbūtiskākajiem aspektiem. Jūs nekad neuzzināsiet, kurš un tieši uz kurieni lidojis.

Divas Kanādā ražotas "Bombardier" lidmašīnas pārveidotas par privātajām pirms gada. 50 pasažieriem paredzēto vietu vietā vienā lidmašīnā ierīkotas 14, bet otrā - 10 vietas. Viena no lidmašīnām pārbūvēta Vācijā, otra - ASV.  

Lidmašīnu salonos bez parastajām vietām ir arī dīvāni, kuros laiski nosnausties.

Kapitonovs stāsta, ka, apkalpojot īpaši svarīgus klientus, liela nozīme ir papildus ērtībām. Lidmašīnās ir "Playstation" sistēmas televizori, ērta virtuve, kafijas aparāts. Ēdienu lidmašīnas pasažieriem piegādā nevis kompānijas, kas parasti apkalpo aviolīnijas, bet gan tas tiek piegādāts no restorāniem.

Kompānijas vadītājs apgalvo, ka "Klasjet" parastais klients ir uzņēmējs, kurš daudz nopelna un var atļauties maksāt par šādu pakalpojumu.  

Kapitonovs neslēpj maksu par pakalpojumu. Pēc viņa teiktā, tā ir atkarīga no lidojuma laika. Vienas stundas lidojums maksā no 6000 līdz 6500 eiro. Apmēram tieši tik daudz vidēji gadā nopelna viens Lietuvas iedzīvotājs.

Tas, vai lidmašīna sagaida savus klientus atpūtas vietā, ir atkarīgs no sezonas. Ja atpūta ilgst vairākas dienas vai arī šajā laikā nav citu pasūtījumu, tad lidmašīna klientus sagaida konkrētās valsts lidostā. Ja pasūtījumi ir, tad pakalpojumi tiek sniegti citiem klientiem, bet pēc tam lidmašīna atgriežas pēc tiem klientiem, kuri baudījuši atpūtu.

Pēc Kapitonova teiktā, iespējams, ka kompānijas klienti pamatā būs no Austrumeiropas, Krievijas un NVS. Tiek pieļauts, ka Lietuvas klientu īpatsvars būs 1%. Uz jautājumu, kāpēc lidmašīnas bāzējas Viļņas lidostā, ja liela daļa klientu būs no Austrumiem, Kapitonovs atbild, sakot ka šajā lidostā tiek nodrošināta pilnīga lidaparātu apkope. "Klasjet" pieder "Avia Solution Group".

"Nākotnē tiek plānots bāzēties citās Austrumeiropas lidostās, kur ir lielāks pieprasījums," atzīmē Kapitonovs.

Šobrīd "Klasjet" divi kapteiņi ir no Austrijas un četri otrie piloti - no Lietuvas.

"Mēneša beigās mums būs jau četri kapteiņi," uzsver kompānijas vadītājs.

Lidmašīnā pagaidām pasažierus apkalpo viena stjuarte - viņa jau trīs gadus strādā kompānijās, kas nodrošina privātos reisus no Ukrainas, taču tagad tiek meklētas vēl arī citas stjuartes.

Kapitonovs uzsver, ka  līdz 2018.gadam lidmašīnu skaitu plānots palielināt līdz 10. Viņš apgalvo, ka pasūtījuma VIP reisu tirgus nav tik jūtīgs pret ekonomisko krīžu ietekmi.

"Luksusa preču tirgus, visticamāk, vismazāk reaģē uz krīzēm, bet dažreiz statistika rāda, ka pieprasījums vispār nesamazinās," rezumē kompānijas vadītājs. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!