Foto: Reuters/Scanpix

Arianna Hafingtone, ietekmīgā ASV mediju holdinga "The Huffington Post" līdzdibinātāja un galvenā redaktore, pēc 11 gadu darba paziņojusi par aiziešanu no kompānijas.

2005. gadā izveidotais un ar Pulicera prēmiju apbalvotais "The Huffington Post", kas ik dienu piedāvā gan nopietnu politikas un ekonomikas žurnālistiku, gan gādā par interneta sensāciju atspoguļošanu izklaidēs ziņās, tiek uzskatīts par mediju attīstības celmlauzi laikā, kad strauji attīstījās digitālo tehnoloģiju risinājumi. Medijs, jau sākot darbu 2005. gadā, piedāvāja savam laikam inovatīvus un interaktīvus satura risinājumus apstākļos, kad vēl neeksistēja tviteris, bet feisbuks guva popularitāti tikai studentu vidū valsts koledžās.

Neilgi pēc Republikāniskās partijas pārstāvja Džordža Buša atkārtotās ievēlēšanas ASV prezidenta amatā Hafingtone neslēpa, ka medija žurnālisti pārstāv liberālas vērtības, un ar šādu pasaules skatījumu arī gatavos ziņu materiālus.

Tagad Hafingtone tviterī atklājusi, ka pēc aiziešanas gatavojas uzsākt jaunu biznesu – viņa plāno izveidot startapu "Thrive Global", kas risinātu darbinieku veselības un pārslodzes jautājumus. Pagaidām nav zināms, kas varētu stāties viņas vietā "The Huffington Post" vadībā.

Viņas darbības laikā portāls atteicās no anonīmajiem komentāriem, Hafingtonei uzsverot, ka vārda brīvība tiek piešķirta cilvēkiem, kuri iestājas par to, ko saka, un kuri neslēpjas aiz anonimitātes. Tāpat viņas vadībā 2015. gada vasarā tika pieņemts lēmums ziņas par ASV prezidenta amata kandidātu Donaldu Trampu publicēt izklaides ziņu sadaļā. Tiesa gan, 2015. gada nogalē, norādot, ka Trampa retorika ir bīstama ASV sabiedrībai, ziņas par odiozo kandidātu atkal tika publicētas politikas sadaļā.

Ziņots, ka 2011. gadā ASV interneta mediju koncerns AOL nolēma iegādāties strauju izaugsmi piedzīvojošo ziņu interneta vietni "The Huffington Post", kuru darījuma brīdī katru mēnesī apmeklēja gandrīz 25 miljoni lasītāju. Darījuma summa sasniedza 315 miljonus dolāru.

Savukārt 2015. gadā telekomunikāciju milzis "Verizon" iegādājās AOL par 4,4 miljardiem ASV dolāru. Tāpat "Verizon" 2016. gadā pārpirka "Yahoo" interneta biznesa daļas.

Līdz ar šiem darījumiem "The Huffington Post", savulaik ietekmīgs un neatkarīgs medijs, kļuva par mazu daļiņu no milzu korporācijas.

Pašlaik slavenā zīmola medija saturs pieejams deviņās starptautiskās redakcijās, to kopējais ik mēneša unikālais apmeklējumu skaits mērāms 81 miljona apmērā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!