Šobrīd Ķīnā atrodamas 2500 "McDonald's" ēstuves. Lai gan sākotnēji uzņēmuma piecgades plāns bija atvērt 1500 jaunus restorānus Ķīnā un Honkongā, otrdien prezentētie plāni paredz lielākas ambīcijas.

Pagājušajā nedēļā noslēdzās "McDonald's" Ķīnas franšīzes pārdošanas darījums, kurš par 2,1 miljardu ASV dolāru (ap 1,79 miljardiem eiro) tika uzsākts šā gada janvārī. Restorānu darbību uz nākamajiem 20 gadiem pārņems Ķīnas valsts investīciju kompānija "Citic" un ASV privātkompānija "Carlyle Group". "McDonald's" pēc darījuma saglabā 20% uzņēmuma akciju.

"McDonald's" lielākais konkurents Ķīnā ir "Yum China", kas pārvalda "Pizza Hut" un KFC ēstuves, kuru skaits valstī sasniedz jau pārsniedz 7000, bet turpmākajos gados varētu sasniegt pat 20 000.

Lai gan Ķīnā ir labs izaugsmes potenciāls, "McDonald's" varētu saskarties ar grūtībām, vērtē "Reuters". Ēdināšanas milzis valstī strādā jau kopš 1990. gada, bet paspējis atvērt vien 2500 restorānus. Paplašināšanās nozīmē, ka steidzīgi jāatrod jaunas telpas un darbinieki, kā arī jāsaglabā drošības un kvalitātes prasības jaunajās ēstuvēs, kas radīs galvassāpes piegādātājiem, norāda "Ķīnas tirgus izpētes grupas" dibinātājs Šons Reins.

"McDonald's" ir guvis rūgtu mācību par kvalitātes prasību neievērošanu savos Ķīnas restorānos, atgādina "Reuters". Pēc 2014. gada sižeta Ķīnas televīzijā, kurā restorāna darbinieki pieķerti, izmantojot vecu gaļu, kritās "McDonald's" pārdošanas apjomi.