Foto: Reuters/Scanpix

Vienam no visu laiku slavenākajiem žurnālu izdevējiem, "Playboy" impērijas tēvam Hjū Hefneram sestdien aprit 90 gadi. Par godu jubilejai piedāvājam iepazīties ar maz zināmiem faktiem, kas saistīti ar ikoniskā žurnāla tapšanu.

Lai gan Hefners, ieturot savas manieres, aizvien regulāri turpina gozēties jaunu dāmu klātbūtnē, pati kompānija un zīmols, īpaši pēdējā gada laikā, piedzīvojusi vērienīgas izmaiņas.

Priekšvēstnesis gaidāmajām izmaiņām tika sagaidīts 2015. gada nogalē, kad populārais vīriešu žurnāls apstiprināja baumas, ka no tā lapaspusēm pazudīs kailās meitenes.

Atteikšanās no kailajām dāmām esot daļa no "Playboy" redakcijas jaunās koncepcijas - žurnāla tēlu un saturu iecerēts mainīt, lai piesaistītu jaunu auditoriju, jo pēdējo desmitgažu laikā lasītāju skaits ir ievērojami sarucis.

2016. gada janvāra sākumā klajā nāca jaunas ziņas par izmaiņām, kas skar slaveno zīmolu - "Playboy Enterprises" pārstāvji sniedza oficiālu paziņojumu, ka par 200 miljoniem ASV dolāru tiek pārdots leģendārais Losandželosas savrupnams jeb tā dēvētā Hefnera villa. Toties skaļākais no paziņojumiem tika atklāts šī gada martā - tiek apsvērtas "Playboy" pārdošanas iespējas.

Kā aplēsis "Financial Times", "Playboy" impērijas vērtība lēšama vairāk nekā 500 miljonu dolāru apmērā, bet pats Hefners ir uzņēmuma kontrolpaketes kapitāldaļu turētājs.

Uzņēmuma finanšu dati kopš 2011. gada vairs nav viegli pieejami. Tiek ziņots, ka šobrīd pārdošanas veikšanai kompānija nolīgusi banku "Moelis & Co".

Pamet darbu dažu dolāru dēļ

Foto: Vida Press

1951. gadā Hefners strādāja vienā no tā laika populārākajiem žurnāliem Amerikas Savienotajās Valstīs – "Esquire". Viņš pameta darbu, jo, kā atgādina portāls MSN, darbadevējs tolaik talantīgajiem tekstu autoram atteicās palielināt algu par pieciem ASV dolāriem. Tikai pēc diviem gadiem Hefners jau izveidoja pats savu žurnālu –"Playboy".

Ieķīlā mēbeles

Foto: Reuters/Scanpix

Žurnālu Hefners izveido 1953. gadā, par finansējuma pamatu izmantojot 600 ASV dolāru aizdevumu. Lai kredītu iegūtu, jaunais izdevējs ieķīlā savu māju un mēbeles, raksta MSN. Drīzumā gan izdodas piesaistīt arī 45 investorus, kuri gatavi ieguldīt 8000 ASV dolāru, 1000 ASV dolāru ieguldīja arī nu jau leģendārā izklaides industrijas milža māte.

Pirmajā izdevumā – Monro

Foto: AP/Scanpix

Pirmais žurnāla izdevums iznāk 1953. gadā un tā vāku rotā leģendārā aktrise Merlina Monro. Žurnālā publicēta arī slavenās aktrises kailfoto sesija -pirmais numurs tika izpārdots 54 tūkstošus eksemplāru, viena izdevuma cena – 50 centi.

Zvaigžņu stunda – 1972. gads

Foto: playboyenterprises.com

Kā atgādina MSN, 1972. gada novembra izdevums bijis visu laiku ienesīgākais – tika pārdoti vairāk nekā septiņi miljoni tā eksemplāru. Uz žurnāla vāka bija redzama modele Pema Rolingsa, bet fotosesijā tika publicētas zviedru modeles Lenas Soderbergas fotogrāfijas.

Aizvien līderis

Foto: Playboy

Lai gan pārdošanas apjomi sarūk, kā atgādina MSN, "Playboy" aizvien ir populārākais vīriešu dzīves stila žurnāls ASV. Ik mēnesi tiek pārdots 2,6 miljoni eksemplāru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!