Foto: Publicitātes attēli
Viens no Silīcija ielejas pārtikas tehnoloģiju veiksmes stāstiem, vegānu majonēzes "Just Mayo" ražotājs "Hampton Creek" pats algojis cilvēkus, lai tie no veikalu plauktiem izpirktu kompānijas produktu, liecina "Bloomberg" rīcībā esošā informācija.

2014. gada nogalē kompānija, kas ražo majonēzi bez olām, pārliecināja Silīcija ielejas investorus investēt uzņēmumā 90 miljonus ASV dolāru. Investorus pārliecināja "Hampton Creek" sniegums – jau kopš kompānijas dibināšanas 2011. gadā tā bija spējusi panākt, ka "Just Mayo" ir atrodams ASV lielveikalu "Walmart", "Kroger", "Safeway" plauktos.

Tagad atklājies, ka uzņēmums 2014. gadā bija izvērsis kampaņu, kuras ietvaros kompānija pati vairākos ASV štatos no veikaliem izpirkusi "Just Mayo" burciņas, lai paaugstinātu preces vērtību, liecina "Bloomberg" rīcībā esošas e-pastu sarakstes, kurās lasāms, kā šī kampaņa koordinēta.

Viens no bijušajiem kompānijas algotņiem "Bloomberg" uzrādījis čekus, kas apliecina pat 140 burciņu iegādi dienā, citiem uzdots dienā nopirkt 20. Tāpat, kā liecina e-pasta sarakstes, uzdevumu sarakstā bijusi arī zvanīšana veikalu menedžeriem.

Džoša Tetrika izveidotās kompānijas darbiniekiem bijis jāzvana un jārada viltus interesi par produktu, jāpārjautā, vai veikalniekiem plauktos ir gana lielas rezerves, kā arī tas, vai rīt gardā majonēze būšot pieejama. Uzņēmums cerējis, ka saceltā interese rosinās tirgotājus veikt lielākus pasūtījumus.

"Bloomberg" žurnālistu uzrunāts, Tetriks atzinis, ka kompānija nodrošinājusi ierastu komersanta praksi, testa režīmā izmēģinot pašu ražoto, jau veikalos atrodamo produktu kvalitāti.

Tetriks arī uzrādījis datubāzi, kas apliecinot minētās darbības, taču "Bloomberg" rīcībā esošā informācija liecina, ka produktu izpirkšana bijusi krietni vērienīgāka, nekā tā, par kuru stāstījis uzņēmuma vadītājs.

Tāpat bijušie darbinieki medijam apliecinājuši, ka, iegādājoties "Just Mayo", uzdevums nav bijis pārbaudīt kvalitāti, tā esot bijusi brīva darbinieku izvēle – izmest burciņas laukā, atdot radiniekiem vai notiesāt majonēzi pašiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!