Foto: Publicitātes foto
Dzīvojam digitālajā laikmetā, taču, izrādās, jaunā paaudze darba vietā augstu vērtē tiešo komunikāciju un siltas, personiskas attiecības ar kolēģiem. Kā to panākt – tas ir cietais rieksts, par ko šodien lauza galvas personāla politikas veidotāji visā pasaulē.

Strādā, lai padarītu pasauli labāku

Šobrīd jaunākā paaudze, tā saucamā Millenials, lielā mērā tricina darba tirgu ar savu viedokli, kāpēc cilvēki vispār iet uz darbu un kādai ir jābūt mūsdienīgai darba videi. Tomēr, kā izrādās, jaunajiem cilvēkiem draudzīgas attiecības ar kolēģiem ir ļoti svarīgas.

Vēl svarīgākas tās ir Z paaudzei – dzimušajiem jau digitālajā laikmetā, pēc 2000.gada. Saskaņā ar Sparks&Honey* veikto pētījumu, šī tehnoloģiju paaudze īpaši augstu vērtē tiešo jeb face-to-face komunikāciju. Turklāt, lai Z paaudzes talantīgie un uzņēmīgie pārstāvji būtu ieinteresēti strādāt kāda labā, ir jārada vērtības, kas viņus motivētu "padarīt pasauli labāku". Tāpēc darba devējam jau šodien jābūt atvērtam komunikācijai un dialogam, jābūt elastīgam un jārada tādi darba apstākļi, lai uzņēmuma mērķis būtu Z paaudzes sapnis.

Jo vairāk draugu, jo ražīgāks darbs

Neskaitāmos pētījumos ir atzīts, ka cilvēki ar savu darbu ir apmierinātāki, ja viņiem ir draudzīgas attiecības ar kolēģiem. Piemēram, Gallup* veiktais pētījums atklāj, ka cieša draudzība darbavietās palielina darbinieku apmierinātību par 50%.

Banka, kā zināms, ir nopietna, samērā konservatīva finanšu iestāde ar strikti reglamentētiem pienākumiem, intensīvu darba ritmu. Ikdienā BlueOrange 320 darbiniekiem nav daudz laika aprunāties un iepazīties tuvāk. Tāpēc, lai vairotu komandas garu, banka atvēl visai ievērojamus iekšējos resursus darbinieku saliedēšanai.

Peintbols, lāzeri, zirgi un izlaušanās spēles...

Viena no populārākajām aktivitātēm BlueOrange aizvadītā gada garumā bija struktūrvienību pašu plānotie saliedēšanās pasākumi ārpus darba laika. Idejas tiešām pārsteidza ar oriģinalitāti. Visekstrēmākā izvēle bija kara taktikas simulācijas lāzerspēle Siguldā, bijušās Padomju armijas radiolokācijas bāzes teritorijā. Vairākas pārvaldes izvēlējās tādu spraigu komandas gara stiprināšanas veidu kā peintbola spēle vai izlaušanās spēle jeb escape room. Citi sarīkoja boulinga turnīru. Bija arī kopīga gleznošana, kā rezultātā tapa astoņas brīnišķīgas pāvu gleznas, vīna degustācijas vakars, izjādes ar zirgiem tiem, kas "vienmēr zirgā", šokolādes meistardarbnīcas u.c.

Zinību dienā – eksperimenti, planetārijs un labirinti

Cits sirsnīgs un jauks komandas saliedēšanas veids BlueOrange ir darbinieku ģimeņu pasākumi. Uzsākot jauno mācību gadu, bankā jau vairākus gadus ir tradīcija apsveikt darbinieku bērnus – 1.-4.klašu skolēnus. Pērn bērni un vecāki saņēma ielūgumu radoši un interaktīvi pavadīt dienu zinātnes centrā Tehnoannas pagrabi. Tā ir vieta ar īpašu atmosfēru, kur vērot neparastus eksperimentus, radoši darboties brīnumu laboratorijā, aplūkot pārsteidzošu ekspozīciju, planetāriju un meklēt izeju no labirinta.

Visi kopā četras reizes gadā

Finanšu nozarē izmaiņas notiek strauji, roka uz pulsa ir jātur pastāvīgi. Tāpēc BlueOrange darbinieki biznesa aktualitātes katru ceturksni pārrunā īpašās konferencēs. Pasākuma otrā daļa tiek pavadīta aktīvi, veicinot kolēģu iepazīšanos, kuri ikdienā nesatiekas.
Interesants bankā izvērtās arī galda spēļu vakars sadarbībā ar Brain Games un prāta kustināšana kopā ar Prāta spēļu komandu. Savukārt ļoti aizkustinoša bija darbinieku atsaucība un iesaiste Ziemassvētku rotājumu izgatavošanā, kad svētku pasākuma laikā pašrocīgi rotātā egle tika nogādāta Bērnu slimnīcas Gaiļezers mazajiem pacientiem.

Kā atklāj iepriekš minētais Gallup pētījums, cilvēki, kam darbavietā ir labi draugi, septiņas reizes biežāk pilnībā iesaistās darba procesā. Par šādiem motivētiem un lojāliem darbiniekiem sapņo ikviens darba devējs, tāpēc draudzības veicināšanai būtu jākļūst par daļu no darba "pienākumiem" ikvienā darba vietā.


Dace Kreicmane, BlueOrange (Baltikums Bank AS) Personāla pārvaldes vadītāja


*Materiālā izmantoti Sparks&Honey un Gallup pētījumu dati.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!