Foto: DELFI

Piektdienas vakarā tiks atjaunota satiksme starp Kandavu un Sabili, informēja VAS "Latvijas Valsts ceļi".

Šovakar, sākot no plkst.19, tiks atjaunota satiksme uz autoceļa P130 Līga-Kandava-Veģi netālu no Sabiles. Savukārt netālajā posmā satiksme tiek organizēta pa vienu joslu un regulēta ar luksoforiem.

Satiksmei atjaunotajā ceļa posmā tika norakti pieci metri uzbēruma un tā vietā izbūvēts jauns uzbērums, kas sastāv no ģeotekstila audumā ietītas smilts. Šim uzbērumam ir jāpasargā ceļa varbūtēja noslīdēšana. Tāpat šajā vietā ir pilnībā no jauna izbūvētas visas ceļa kārtas un uzklāts asfalta segums.

Līgums par šī ceļa remontdarbiem tika noslēgts 2014.gada jūlijā, taču pagājušā gada rudenī pēc spēcīgām lietavām būvnieki bija spiesti pārtraukt iesāktos būvdarbus pie gabionu atbalsta sienas, jo grunts pārmitrinājuma dēļ sakustējās virs ceļa esošā nogāze un aptuveni 12 000 tonnu zemes masas sāka slīdēt lejā uz ceļa.

Līdz ar to joprojām turpinās atbalsta sienas būvniecība posmā aiz viesu nama Imulas Sabiles virzienā, kurai būs jānotur 120 metrus gara Geriļa kalna nogāze. Atbalsta siena būs 150 metru gara un četrus metrus augsta, ar 3,5 metru augstu virszemes daļu. Konusveidīgās sienas biezums būs 2,5 metri pie pamatnes un viens metrs tās augšdaļā. Šos darbus plānots beigt rudenī.

Minētais ceļa posms no inženiertehniskā viedokļa ir ļoti sarežģīts, tas atrodas pa vidu nogāzei. Remontdarbi bija nepieciešami, jo ceļa nogāzē veidojās izskalojumi, kuru dēļ bija slēgta viena brauktuves josla un jau pirms vairākiem gadiem izbūvētā atbalstsiena noslīdeņa balstīšanai laika gaitā bija pietuvojusies pārāk tuvu brauktuvei.

Jau plānojot būvdarbus, šajā objektā tika veikta īpaši rūpīga izpēte un projektēšana, tika veiktas papildu ģeoloģiskās ekspertīzes, ņemot vērā iespējamus noslīdeņus abās ceļa pusēs.

Būvdarbus abos posmos veic SIA "Saldus ceļinieks" ar apakšuzņēmējiem, sākotnējās projekta izmaksas, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, bija 757 864 eiro. Papildus izpētes, projektēšanas un būvniecības rezultātā projekta kopējās izmaksas nepārsniegs vienu miljonu eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!