Foto: F64

Šoruden izstrādāts lokveida vilcienu kustības maršruts graudu ražas nogādāšanai no Dobeles stacijas uz Ziemeļblāzmas staciju Rīgā, kas nodrošina efektīvāku graudu vagonu apriti un pārvadājuma procesu, portālu "Delfi" informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvis Māris Ozols.

Uzņēmuma pārstāvis skaidro, ka, ņemot vērā prognozes par šogad gaidāmo ievērojamo graudu ražu, LDz meitassabiedrība SIA "LDz Cargo" sadarbībā ar SIA "LDz Loģistika" jau pavasarī kopā ar Latvijas vadošajiem graudu ražotājiem uzsāka graudu pārvadājumu plānošanu.

Izveidotā lokveida kustība ļauj uzreiz pēc krautā vilciena sastāva nogādāšanas Rīgas ostā iepriekš izkrautos vagonus nogādāt atpakaļ Dobelē, tādējādi lokomotīvei nav nepieciešams gaidīt vagonu izkraušanu vai doties uz depo bez vilciena sastāva, uzsver Ozols.

Līdz ar to notiek ātrāka vagonu aprite un uzņēmums var operatīvāk nodrošināt graudu izvešanu. Vienlaikus šī pārvadājuma organizēšanā izmantots šoruden "LDz Cargo" ieviestais e-pavadzīmes risinājums, kas ievērojami paātrina un atvieglo visu loģistikas ķēdes darbu.

Minētajā lokveida maršrutā vilciena sastāvs ar graudiem kursē divas līdz trīs reizes nedēļā un nogādā graudus Rīgas ostā četru stundu laikā. Ņemot vērā ievērojamo graudu kravu apjomu, kā arī veiksmīgo maršruta plānošanu, "LDz Cargo" pārvadājumu risinājums padara dzelzceļa transportu ievērojami konkurētspējīgāku iekšzemes pārvadājumos, norāda LDz pārstāvis.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDZ Loģistika".

Jau ziņots, ka LDz pērn strādāja ar 192,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11,6% mazāk nekā 2015. gadā, savukārt uzņēmuma peļņa saruka 2,3 reizes - līdz 900 000 eiro, liecina revidētais LDz finanšu pārskats.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!