Foto: DELFI

No Krievijas puses nav nekādu ierobežojumu attiecībā uz akmeņogļu transportu caur Latviju un medijos izskanējusī informācija ir nepamatota, šodien pēc tikšanās ar Krievijas transporta ministru Maksimu Sokolovu sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Pēc būtības esot pretējs process, jo, piemēram, Rīgas ostā esot kravu pieaugums. Informācija par kādas produktu grupas transportēšanas apturēšanu uz kādu no ostām nav dienas kārtība, uzsvēra amatpersona.

Ar Sokolovu Matīsam esot regulārs dialogs, un šī bijusi viena no tikšanās reizēm, kurā "mēs pārrunājām, kas tālāk ir darāms, un nekādas aizdomas vai informācija par politiski ierobežotām kravu plūsmām, kā tas bieži izskan gan mūsu, gan arī kaimiņvalstu masu medijos, neatbilst patiesībai," uzsvēra ministrs.

Jautāts, vai sarunās skarts "Latvijas Dzelzceļa" (LDz) vadītāja nomaiņas gadījums, Matīss skaidroja, ka vadītāja vietas izpildītājs Aivars Strakšas piedalījies sarunās un Sokolovs ir iepazīstināts ar pašreizējo kompānijas vadītāja vietas izpildītāju. Tāpat Krievijā esot iecelts jauns "Krievijas dzelzceļa" vadītājs un abas kompānijas arī tālāk turpināšot sadarboties, uzsvēra ministrs. Nekādu kursa izmaiņu attiecībā uz sadarbību ar kaimiņvalsti nebūšot.

Nevienam neesot šaubu, ka dzelzceļa sadarbība turpināsies un nekādu izmaiņu attiecībā uz Krievijas kravu pārvadājumiem nebūs. "Šogad Krievijas pārvadājumu apjoms nedaudz samazinājies - ja agrāk bija 80%, tad tagad 76%. Tāpat tā ir ļoti būtiska sastāvdaļa mūsu tranzīta koridoram un kravu pārvadājumiem, un mēs to ļoti augstu vērtējam," skaidroja ministrs.

Pēc sarunas secināts, ka jāturpina strādāt pie aktuāliem projektiem, uzsvēra ministrs. Dzelzceļa līnijas remontdarbi Krievijas pusē turpinoties, taču tie būtiski neietekmēšot kravu apjomus. Termināļu būvniecība robežkontroles punktos "Vientuļi" un "Ludonka" tikšot pabeigta šī gada beigās, un tad šajā vietā, apkalpojot auto kravas, varētu samazināt rindas Terehovas un Grebņevas robežpunktos.

Būtiski esot sakārtot infrastruktūru abās pusēs - gan autoceļus, gan tiltus. Ministri vienojušies, ka infrastruktūrai jābūt gatavai, lai var apkalpot kravas transportu. Pārrunāta arī gaidāmā kravas autotransporta nodevas ieviešana Krievijā. Kā skaidroja ministrs, jebkura nodeva radot sadārdzinājumu kravu plūsmām, taču esot arī jāņem vērā, ka Latvijā šāda nodeva jau ir ieviesta. Svarīgi esot, lai būtu savlaicīga informācija un autopārvadātāji spētu sagatavoties.

Piektdien Sočos Matīss tikās ar Krievijas transporta ministru Sokolovu, informēja Satiksmes ministrijā (SM). Tikšanās laikā puses pārrunāja divpusējos sadarbības jautājumus un aktualitātes transporta jomā, tostarp Latvijas-Krievijas Starpvaldību komisijas Transporta darba grupas sanāksmes darba kārtību, dzelzceļa, autotransporta un tranzīta jautājumus, kā arī jautājumu par robežšķērsošanu kravas transportam plānotajos kontroles punktos "Vientuļi" un "Ludonka".

Satiksmes ministru darba vizītē pavadīja Latvijas vēstniece Krievijā Astra Kurme, "Latvijas Dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Aivars Strakšas, ministra biroja vadītāja-padomniece Līga Līce.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!