Jauno "Bombardier CS300" iekļaušana flotē turpinās, turpmākajās dienās sagaidot trešo lidmašīnu, bet par to, ka smalkais lidaparāts varētu nenosēsties galamērķī, pasažieriem vairs nav jāraizējas, jo pārsniegta simboliskā lidojuma stundu robeža, kas nozīmē, ka gaisa kuģim atļauts nosēsties arī miglā.

Savukārt par troksni ap atjaunoto maršrutu uz Liepāju Gauss ir ironisks, jokojot, ka tādu ažiotāžu izpelnītos vien reiss no Liepājas uz Ņujorku. Pašvaldību vēlēšanu tuvuma saistību ar šo soli viņš neapstiprina, skaidrojot, ka arī citi iekšzemes galamērķi tiktu apsvērti, ja lidostas tam būtu piemērotas.

Kā veicas ar jauno lidmašīnu ieviešanu? Kā vērtējat lidmašīnas?

Tas ir veiksmes stāsts no pasažieru viedokļa – viņiem patīk, viņi to ļoti aktīvi apliecina arī apkalpes locekļiem. Tiem apkalpes locekļiem, kas [jaunajās lidmašīnās] lidojuši vairākas reizes, arī patīk. Vakar mums bija darbinieku sanāksme un tie, kas vēl nav apmācīti darbam šajās lidmašīnās, prasīja: "Kad mēs varēsim lidot?"

Pagaidām nav nekā negatīva, jo lidmašīna paveic savu darbu godam. Es ar to lidoju ļoti regulāri, jo tā tiek izmantota Minhenes reisā, tādēļ es esmu tā pieradis, ka pamanu milzīgu atšķirību, ja esmu citā lidmašīnā. Pasažieri izjūt atšķirību.

No ekonomiskās puses – lidmašīnas darbības rādītāji ir labāki, nekā mēs gaidījām. Degvielas patēriņa samazinājums bija plānots 17% apmērā, bet pirmajos trīs mēnešos tas ir 21%. Tas ir ļoti nozīmīgi, jo mūsu degvielas rēķins gadā sasniedz lielu – divciparu – miljonu skaitli. Ja tas tuvākajos 12 gados samazināsies par 4% tas nozīmē ļoti lielus ietaupījumus.

Tagad šis lidmašīnas modelis ir nolidojis vairāk nekā 1000 stundas. Mēs skatāmies, ko dara arī "Swiss", kam ir mazāka [CS sērijas] lidmašīna. Viņi mums ir pusgadu priekšā, un viņiem ir jau septiņas lidmašīnas. Šķiet, vakar viņi tika citēti sakām, ka šīs lidmašīnas pieņemšana bijusi līdz šim gludākā. Viņi ir pieņēmuši daudzus lidaparātus, ieskaitot, "Airbus" un "Boeing".

Tas parāda, ka jaunajai lidmašīnai klājas labi gan "Swiss", gan "airBaltic", bet tagad mēs, protams, gribētu vairāk un ātrāk. Nākamo lidmašīnu mēs laikam pieņemsim 27. martā, kas nozīmē, ka marta beigās vai aprīļa sākumā trešā lidmašīna jau lidos. Vēl divas tiks piegādātas maijā, tas jau ir apstiprināts. Kopumā šogad būs astoņas lidmašīnas, arī tas ir apstiprināts, un tur risku nav, jo tās jau ir ražošanā. Vēl astoņas flotei pievienosies nākamgad.

Visām jaunām lidmašīnām pastāv zināma līkne, kas atspoguļo ieviešanas gaitu un noteikta līmeņa sasniegšanu. Pašlaik rādītāji apsteidz plānoto, nav bijušas nekādas aizķeršanās, tas ir diezgan neparasti.

Pašlaik CS300 rādītāji apsteidz plānoto, nav bijušas nekādas aizķeršanās, tas ir diezgan neparasti.


Sākumā gan jums bija jābūt nedaudz piesardzīgākiem, bija atcelti un aizkavēti lidojumi…

Nē, mēs neatcēlām "C Series" lidojumus. Mēs tos samainījām uz "Boeing". Šādiem mērķiem mums ir viens rezerves "Boeing" gadījumā, ja jauno lidmašīnu mēs gribam atstāt uz zemes. Mēs jau teicām, ka tā darīsim pirmajā [lidmašīnu] darbības gadā, bet tiklīdz būs trīs, četras, piecas lidmašīnas, tas normalizēsies un to vairs nevarēs redzēt.

Mēs sekojam līdzi lidmašīnas sniegumam, šonedēļ tas ir tāds pats kā "Boeing", nav nekādu izmaiņu. Bet varbūt nākamnedēļ būs citādāk. Tai ir jāsasniedz vienas ejas lidmašīnas [standarta] sniegums gada laikā. Mēs uzraugām šo ceļu, jo, ja tas neizdodas, tad, protams, paredzēta kompensācija no ražotāja.

Problēmas, kas mums ir bijušas un kas nonākušas medijos, ir saistītas ar lidojumu novirzīšanu. Mēs, piemēram, nevarējām nolaisties Parīzē. Iemesls tam bija tas, ka jebkuram jaunam lidmašīnas veidam jāsasniedz noteikts lidojuma stundu skaits, pirms iestādes dod iespēju nolaisties miglā. To mēs sasniedzām februāra beigās, tāpēc turpmāk visām jaunām lidmašīnām būs šāda atļauja.

Neveiksmīgā kārtā mēs [pirmo lidmašīnu] saņēmām decembrī, tā lidoja, bet dažas reizes tā nevarēja nolaisties paredzētajā lidostā. Mēs neplānojām lidojumus uz lidostām, kur laikapstākļi bija kritiski, bet gadījumos, kad laika apstākļi mainījās lidojuma laikā, nācās doties uz citu lidostu.

Uz "Swiss" attiecās tādi paši noteikumi, bet viņi sāka lidojumus jūnijā, tāpēc līdz pirmajām miglām oktobrī viņi jau bija sasnieguši vajadzīgo stundu skaitu. Tagad to esam izdarījuši arī mēs, jaunajām lidmašīnām vairs nepastāv ierobežojumu.