Foto: DELFI
Latvijā izveidotais sociālais tīkls "Ask.fm", neskatoties uz skandāliem mediju telpā, pērn spējis panākt vairāk nekā trīskāršu pieaugumu gan uzņēmuma peļņas, gan apgrozījuma rādītājos, liecina "Firmas.lv" informācija.

SIA "Ask.fm" 2013. gadā apgrozījusi 9 149 663 eiro, kas ir 3,15 reizes vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bijis 2 903 856 eiro.

Sociālajam tīklam pamatīga izaugsme vērojama arī peļņas rādītājos - pērn tas spējis nopelnīt 3 031 670 eiro, kas ir par 2,92 reizēm vairāk nekā 2012. gadā, kad peļņa bija 1 037 410 eiro apmērā. Kopumā šis "Ask.fm" ir otrais gads, kad uzrādīta peļņa.

Vadības ziņojumā "Ask.fm" veiksme skaidrota ar portāla popularitātes pieaugumu, kas palielinājis ieņēmumus no reklāmām, kā arī pieaugošus ieņēmumus no īsziņām.

Nākotnē uzņēmums plāno palielināt darbinieku skaitu, kā arī kāpināt apgrozījumu.

Pagājušais gads skandalozajam sociālajam tīklam arī nav pagājis bez starpgadījumiem. 2013.gada 6.augustā notikusī četrpadsmitgadīgās Annas Smitas pašnāvība bija jau divu gadu laikā trešais šāds atgadījums, kad pusaudži pēc noķengāšanas "Ask.fm" izvēlas atņemt sev dzīvību. Lai arī sociālā tīkla darbinieki publicēja ziņojumu, ka Smitai adresētie apvainojumi ir nākuši no viņas pašas datora, tomēr pēc šī notikuma plašā atspoguļojuma medijos "Ask.fm" lapā savas reklāmas publicēt pārtrauca tādi uzņēmumi kā "eBay", "Vodafone", "BT Group", kā arī starptautiskā labdarības organizācija "Save The Children".

19.augustā "Ask.fm" nāca klajā ar apņemšanos veikt dažādus pasākumus, kam vajadzētu ierobežot lietotāju noķengāšanu. Pašlaik portāls esot piesaistījis bērnu tiešsaistes drošības ekspertu, ar ko kopā izskata un veic izmaiņas portāla drošības politikā. Tāpat tiekot izstrādāta arī informācijas vietne, kur jebkurš varēs iepazīties ar "Ask.fm" lietotāju drošības mehānismiem.

Patlaban jau esot paplašināta moderatoru komanda, kas daudz ātrāk spējot atbildēt uz lietotāju sūdzībām, ko ir iespējams iesūtīt manuāli, kā arī tās tiek veidotas automātiski, ja sistēma tekstā pamana kādu aizdomīgu atslēgas vārdu.

2010.gadā izveidoto un Latvijā bāzēto vietni "Ask.fm" ikdienā apmeklē aptuveni 13,2 miljoni lietotāju. Tā ir devītā populārākā sociālās saziņas vietne pasaulē, liecina interneta statistikas uzņēmuma "comScore" jūnijā publicētie dati.

"Ask.fm" īpašnieki ir Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs, Klāvs Sinka un investīciju aģentūra "RubyLight Technology Limited", kam pieder arī tādas pazīstamas lapas kā "One.lt" un "Odnoklassniki.ru".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!