Foto: Reuters/Scanpix

"Volkswagen" (VW) markas automašīnu importētājs SE "Moller Baltic Import" ir lauzis līgumu ar ilggadīgo "Volkswagen" markas dīleri Latvijā SIA "Auto Īle un Herbst", ceturtdien raksta biznesa laikraksts "Dienas Bizness" (DB).

Līgums ticis lauzts, pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros. Par to speciāli sarīkotā preses konferencē informēja "Moller Baltic Import" izpilddirektors Birgers Skjelvīks (Birger Skjellvik), precizējot, ka tiek lauzts "Volkswagen" vieglo pasažieru auto dīlera līgums.

Vienlaikus "Moller Baltic Import" pārstāvis norādīja, ka līdz 26.martam SIA "Auto Īle un Herbst" tiek dots laiks, lai izpildītu ar klientiem iepriekš noslēgtās saistības un izpildītu piegādes līgumus. Turklāt SIA "Auto Īle un Herbst" joprojām būšot VW oficiālais vieglo pasažieru auto servisa partneris, kā arī VW komerctransporta oficiālais pārstāvis.

"Neslēpšu, ka iepriekš esam bieži tikušies un aizrādījuši "Auto Īle un Herbst" vadībai par milzīgajiem reeksporta apmēriem, taču arī pēc vairākkārtējām pārrunām nekas nav mainījies. Šāda rīcība ir pretrunā gan ar noslēgto līgumu, gan ar vispārpieņemtām biznesa ētikas normām. Diemžēl vienreiz tam bija jāpieliek punkts," tā Skjelvīks.

Pagaidām "Moller Baltic Import" pārstāvis vēl nevarēja atbildēt uz jautājumu, vai tiks meklēts jauns sadarbības partneris Rīgā un Vidzemē un kad tas varētu notikt. DB norāda, ka SIA "Auto Īle un Herbst" tika dibināts 1993. gadā, kļūstot par "Volkswagen AG" oficiālo pārstāvi Vidzemē Kopš 2008.gada SIA "Auto Īle un Herbst" uzsāka automašīnu tirdzniecību un apkalpošanu Rīgā.

SIA "Auto Īle un Herbst" valdes loceklis Māris Īle DB pauda nožēlu par importētāja lēmumu. "Tas ir bezkaunīgs veids, kā tikt vaļā no "Volkswagen" patriota, kurš zīmolam ir veltījis teju 20 gadu. Viens no formālajiem ieganstiem ir tāds, ka konkrētajā brīdī auditoriem nevarēju uzrādīt pārdoto auto dokumentāciju. Viņus vairs neinteresēja, ka nepieciešamo dokumentāciju uzrādīšu pāris dienu laikā. Galvenais mērķis ir atbrīvoties no nevajadzīga šķēršļa, lai īstenotu savus plānus. Atklāti varu pateikt, ka es neesmu vienīgais, kas ārpus valsts robežām pārdod VW markas automašīnas, jo līdzīgi rīkojas arī kolēģi Igaunijā un Lietuvā. Tikpat labi ar līdzīgām sankcijām reģionālais importētājs varēja vērsties arī pret VW dīleriem kaimiņu valstīs, taču šoreiz par upura jēru tiku izraudzīts es. Man ir grūti komentēt "Volkswagen" rūpnīcas nostāju, taču, kas attiecas uz importētāju darbības stilu, tad varu teikt, ka tas ir izteikti destruktīvs un nav ne mazākās vēlmes situāciju atrisināt dialoga ceļā. Kā zināms, norvēģu "Moller Group" nule kā ir pārņēmusi "Kittner" grupai iepriekš piederošos SIA "Motors Latvia" (Rīgā) un SIA "Venta Motors" (Ventspilī), tādējādi norvēģiem vajag nogludināt ceļu saviem jaunajiem dīleriem, tostarp arī "Moller Lidosta" dīlerim, kas darbu sāka 2011.gada nogalē," tā, neslēpjot emocijas, telefonsarunā savu sašutumu pauda Īle.

DB piebilst, ka 2011.gada nogalē Konkurences padome (KP) nolēma atļaut Norvēģijas automašīnu mazumtirgotājam "Moller Group" piederošajam uzņēmumam "Moller Auto Baltic" no Vācijas uzņēmuma "Kittner Group" iegādāties "Motors Latvia" un "Venta Motors".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!