Foto: LETA
Alus darītava "Aldaris" ir nolēmusi mainīt stratēģiju un koncentrēties uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un premium alus šķirņu brūvēšanu, kas nozīmējot arī darbinieku skaita samazinājumu uzņēmumā, vēsta laikraksts "Dienas bizness".

"Carlsberg" grupā ietilpstošais "Aldaris" no 2014. gada Latvijā, iespējams, pārtrauks alus ražošanu PET un stikla pudelēs, kas turpmāk tiks ražoti ārpus Latvijas, līdz ar to darbinieku skaits Latvijas ražotnē pakāpeniski tiks samazināts aptuveni par trešdaļu no 200 strādājošajiem, liecina laikraksta rīcībā esošā informācija.

Uzņēmuma pārstāvji, reaģējot uz laikraksta izplatīto informāciju, portālam "Delfi" norādīja, ka neesot vēl zināms, cik darbiniekus atlaidīs, un precizēja, ka šobrīd uzņēmumā strādā 270 cilvēki.

Šāda stratēģijas maiņas lēmuma pamatā esot ievērojamie zaudējumi, kas 2012.gadā sasniedza 2,79 miljonus latu, kā arī ievērojama realizācijas apjomu samazināšanās, norāda laikraksts.

Savukārt kompānijas pārstāvji portālu "Delfi" informēja, ka pēc Latvijas alus tirgus analīzes datu izpētes, "Aldaris" ir nolēmis mainīt stratēģiju un koncentrēties uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un premium alus šķirņu brūvēšanu.

"Līdz ar to tiks investēti 3 miljoni eiro vēsturiskās alus darītavas atjaunošanā. Vienlaikus "Aldaris" arī turpina darbu pie efektivitātes uzlabošanas iniciatīvām," sacīja "Aldaris" komunikāciju direktore Laura Krastiņa.

"Tā kā Aldaris līdz šim nebija aktīvi strādājis ekskluzīvo alus šķirņu segmentā, tika nolemts investēt vēsturiskās alus darītavas atjaunošanā, kas piemērota šādu alus šķirņu brūvēšanai. Mēs ticam, ka patērētāji novērtēs ekskluzīvo augstākās kvalitātes alu, kuru stikla pudelēs un mucās sāksim piedāvāt jau pirms nākamās sezonas. Arī alus tirgus dati liecina, ka pieprasījums pēc šāda alus joprojām aug un alus cienītāju vēlmes kļūst arvien izsmalcinātākas. Mēs sagaidām, ka pēc vēsturiskās alus darītavas atvēršanas Aldaris kļūs par vienu no labākajiem īpašo alus šķirņu brūvēšanas meistariem reģionā," norādīja "Aldara" izpilddirektors Veli Pekka Tennila.

Jaunā stratēģija paredzot arī organizatoriskās pārmaiņas, kas ietekmēs daļu ražošanas darbinieku. "Tādēļ drīzumā tiks uzsāktas konsultācijas ar Aldara arodbiedrību, lai vienotos par darbiniekiem visizdevīgāko risinājumu. Katram darbiniekam, kuru skars šīs izmaiņas, uzņēmums plāno papildus likuma prasībām piedāvāt plašu finansiālo un sociālo atbalstu, jaunas darba iespējas citos "Carlsberg Grupas"un vietējos pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmumos, papildu apmācību un darbā iekārtošanas pakalpojumus", sacīja Laura Krastiņa.

Visas pārmaiņas uzņēmuma stratēģijā tiks ieviestas līdz nākamajai sezonai. Plašākus komentārus un informāciju būšot iespējams saņemt pēc konsultācijām ar arodbiedrību, kas ilgs no viena līdz diviem mēnešiem, informēja kompānijas pārstāvji.

Kopējais pārdošanas apjoms "Aldaris" pērn bija 822,7 tūkst. hektolitru, kas ir par 123,6 tūkst. hektolitru mazāk nekā 2011. gadā.

Kopumā uzņēmums 2012. gadā apgrozīja 25,6 miljonus latu, kas ir par 8% mazāk nekā iepriekšējā gadā. Savukārt zaudējumi pērn, salīdzinot ar 2011. gadu, ir auguši aptuveni par 1,9 miljoniem latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!