Ūdens ražotājs un tirgotājs "Venden" izpilddirektors Aldis Škutāns atzina, ka saistībā ar karstajiem un tveicīgajiem laika apstākļiem šovasar ir būtiski pieaudzis pieprasījums pēc "Venden" dzeramā ūdens salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Uzņēmumam pasūtījumus izdodas nodrošināt 90% apmērā, taču "Venden" dara visu iespējamo, lai klienti nākamajā dienā saņemtu iepriekšējā dienā nesaņemtos pasūtījumu, ja šāda situācija radusies. "Atvainojos visiem klientiem, ja kaut kas mums ir sanācis ne tā. Taču tas nav noticis apzināti un nav tā, ka kompānija nedomā par saviem klientiem," sacīja Škutāns, piebilstot, ka pieprasījums pēc dzeramā ūdens pārsniedz prognozētos apmērus.

Viņš sacīja, ka lielais pieprasījums pēc ūdens atsaucas uz visu nozari. "Pieprasījums ir krietni pieaudzis, radot arī zināmu stresa devu, jo citādāk ir jāmobilizējas piegādēm. Domāju, ka ļoti daudziem ūdens ražotājiem Latvijā papildus priekam par sauli un pārdošanas apmēru pieaugumu, ir kreņķis nodrošināt piegādes apmērus. Ne visiem jaudas ir pietiekošas. Ja visus iepriekšējos gadus jūnijā vidējā gaisa temperatūra bija apmēram 18 grādi, tad šobrīd jūtamies tā kā labos kūrortos Itālijā vai Spānijā," sacīja Škutāns.

Škutāns teica, ka "Venden" nespēj nodrošināt pasūtījumus 100% apmērā limitētu ražošanas resursu dēļ un ierobežotu loģistikas iespēju dēļ. "Cenšamies strādāt trijās maiņās un nogādāt prasītos ūdens apmērus klientiem," sacīja Škutāns.

Kompānijas "Markol", kas ražo dabīgo minerālūdeni "Zaķumuiža", izpilddirektors Zigmārs Meija apstiprināja, ka pieprasījums pēc zīmola "Zaķumuiža" ūdens audzis visos segmentos - gan pēc birojiem un mājsaimniecībām 18,9 litru pudelēs piegādātā ūdens, gan arī pēc lielveikaliem piegādātā ūdens. Realizācijas pieaugums ir saistīts ar siltajiem laika apstākļiem, un tas vērojams visā nozarē. "Visi dzeramā ūdens ražotāji cīnās ar pozitīvām problēmām, respektīvi, kā saražot un kā piegādāt," viņš sacīja.

Pēc Meijas teiktā, pieprasījums pēc kompānijas ražotās produkcijas atsevišķās situācijās pārsniedz piedāvājumu, taču lielāko daļu pasūtījumu uzņēmums nodrošina. "Mums ir atsevišķas situācijas, kad mēs daļējā apmērā piegādājam preci. Tas ir vērojams absolūti visā nozarē. Mēs redzam, ka daļa klientu, kas gadiem pasūtījuši mūsu produkciju, pasūta neproporcionālu lielu pasūtījumu. Tas nozīmē, ka kāda cita kompānija viņam ir atvedusi kaut ko mazāk. Tirgotājam prece veikalā ir vajadzīga, līdz ar to viņš pērk no tā ražotāja, kam viņam var piegādāt preci, jo nevar atļauties turēt tukšu vai pustukšu plauktu," sacīja "Markol" pārstāvis.

Viņš sacīja, ka pieprasījums pēc uzņēmuma ražotās produkcijas sāka pieaugt jau šā gada maijā un visas vasaras garumā pieprasījums ir būtiski audzis. Salīdzinājumā ar pērno gadu, kad bija krietni sliktāki laika apstākļi, pieprasījums ir būtiski audzis.