Latvijas Dzelzceļš par 473 latiem ir iegādājies to, kas ir palicis pāri no Daugavpils rūpnīcas "Stīga Balt". 3,5 hektāru lielā platībā atrodas vairākas rūpnieciskas ēkas, kurās LDz plāno uzsākt vagonu ražošanu, vēsta "D-fakti.lv".

Latvijas Dzelzceļa sabiedrisko attiecību speciāliste Džoanna Eglīte ziņu portālu "D-fakti.lv" informējusi, ka pirkums ir veikts programmas ietvaros, kura paredz uz uzņēmuma "Vagonu serviss" bāzes radīt jaunu vagonu ražotni.

Radās nepieciešamība paplašināt esošās platības uz klāt piegulošo teritoriju rēķina, kuras atrodas Varšavas ielā 47. Plānots šī un nākama gadalaikā nokomplektēt divus eksperimentālos vagonus , sertificēt tos un sākt sērijveida ražošanu.

Šī atbilde, kura ir saskaņota ar LDz vadību, apstiprina to, ka Daugavpilī plānots uzcelt jaunu ražotni 6,3 miljonu latu vērtībā. Un informācija par to, ka Krievijas investors "Uralvagonzavod" Jelgavā ir noskatījis laukumu vagonu ražošanas uzņēmumam, nemaina Latvijas dzelzceļnieku plānus.

Bēdīgo rūpnīcas slavu "Stīga Balt" ir ieguvusi, kad to privatizēja Grigorijs Krupņikovs. Pirms tās rūpnīcā tika veikta rekonstrukcija, mūsdienīga gulšņu ražošanas līnija tika sertificēta, tehnoloģija atbilda visiem Eiropas Savienības standartiem. Produkcija bija konkurētspējīga gan kvalitātes, gan cenas ziņā. Uzvarot vairākos konkursos, ieskaitot starptautiskos, "Stīga Balt" menedžeri zaudēja lielā Latvijas Dzelzceļa projektā. Ja rūpnīca tajā būtu tikusi, tad kolektīvam darbs būtu pieciem gadiem.

Tomēr, kā apgalvo bijušie"Stīga Balt" darbinieki, rūpnīcas saimniekiem vajadzēja būt elastīgākiem un izmantot visas priekšrocības.

Bet tajā laikā īpašniekam bija citi projekti, un "Stīga Balt" liktenis tika nolemts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!