Foto: LETA

Pielāgojoties pārmaiņām, "Swedbank" pārveido savas filiāles un ievieš dažādus tehnoloģiskus jauninājumus.

"Swedbank" valdes priekšsēdētājs Latvijā Māris Mančinskis intervijā aģentūrai LETA sacīja, ka mainās klientu paradumi, tiem būtiska ir bankas pakalpojumu ērtība. Klienti pakalpojumus grib saņemt tur, kur atrodas, un tādā formā, kā vēlas. Klientam ir būtiski, lai viss nepārtraukti strādā. Tāpēc bankām jādomā par savu piedāvājumu - ne tikai par tehnoloģijām, bet arī par pakalpojumu lietošanas ērtumu. Tas prasa investīcijas "back office" jeb tā dēvētajās aizmugures tehnoloģijās.

Turklāt bankām tas viss ir jādara iespējami efektīvi. "Finanšu sektorā nav lieku tauku kabatu. Tās regulāri jāmeklē un jālikvidē, lai nodrošinātu zemas izmaksas, lai varētu klientiem nodrošināt pakalpojumus par atbilstošu cenu, lai varētu samaksāt darbiniekiem un nopelnīt akcionāriem. Ja kāds jebkurā jomā ieslīgst mazliet taukos, tad ierodas spēlētāji no malas un piedāvā to pašu izdarīt lētāk vai labāk," sacīja bankas vadītājs, atzīmējot, ka Eiropā un pasaulē arvien vairāk nebanku spēlētāju mēģina izaicināt tradicionālo finanšu sektoru, piedāvājot kaut ko lētāk vai labāk. No otras puses, banku sektorā, īpaši Eiropā, ir arvien jaunas regulācijas banku sektoram.

"Swedbank" pārveido savas filiāles, kuras arvien mazāk tiek izmantotas rēķinu samaksai. Filiāles arvien vairāk ir vietas, kur klienti iet konsultēties, bet ikdienas pakalpojumus izdara ar kartes, tālruņa un datora starpniecību. "Swedbank" ir strauji augošs konsultāciju centrs, kur cilvēki var piezvanīt un atrisināt savus jautājumus. Strauji aug mobilās bankas pielietojums - gan maksājumi, gan atlikuma paskatīšanās. Arī nākamgad plānots ieviest daudz jauninājumu, solīja bankas vadītājs.

Mančinskis stāstīja, ka arī reģionos cilvēki ir labi sasniedzami ar mobilajām tehnoloģijām. "Reģioni nav izņēmums, arī tur cilvēki lieto modernās tehnoloģijas, mobilā telefona pārklājums Latvijā ir ļoti labs. Tā kā mobilo sakaru operatori uzrāda turpat vai 100% pārklājumu, tad arī mums ir teju 100% pārklājums, jo teju visas bankas darbības iespējams veikt ar tālruņa palīdzību," sacīja "Swedbank" valdes priekšsēdētājs. "Swedbank" ir tīkls ar vairāk nekā 400 bankomātiem, no kuriem arvien lielāka daļa tiek aprīkota arī ar naudas iemaksas iespēju.

"Daļa klientu savos tehnoloģiju izmantošanas parametros ir jau bankai priekšā un prasa, kad arī mēs tur būsim. Daļa cilvēku nevar tik ātri paiet. Bankai jāmēģina atrast risinājumus abām pusēm - gan tiem, kas grib strādāt jau rītdienā, gan paralēli jāapmāca tie, kas grib vēl banku izmantot vakardienas veidā. Par bankas pakalpojumiem vakardienas veidā neviens nav gatavs maksāt," rezumēja "Swedbank" valdes priekšsēdētājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!