Foto: LETA
Latvijā būtu jāaudzina kapitālisti, nevis oligarhi, intervijā žurnālam "Kapitāls" uzsver čečenu uzņēmējs Bislans Abdulmuslimovs.

Kā atgādina uzņēmējs, Kārļa Marksa "Kapitālā" teikts, ka ekonomika nosaka politiku. Savukārt Latvijā 20 gadus politika diktē ekonomiku - mēs dzīvojam, vadoties no "Latvijas ceļa", Aivara Lemberga, Ivara Godmaņa, Viļa Krištopana, Andra Šķēles noskaņojuma, no tā, kādā garastāvoklī kāds atnācis uz Saeimu.
"Latvijai vajag pateikt: "Mēs izaudzināsim jaunus kapitālistus." Taču ne oligarhus! Kapitālisti vienmēr ir savas valsts patrioti, kapitālisti nekad savas valsts naftu neiztirgos, viņi agri vai vēlu radīs alternatīvās enerģijas avotus. Latviešu kapitālisti nekad nedrīkst iztirgot līdz pēdējam savus mežus, kapitālistiem jāizdomā citas iespējas attīstīt nācijas ekonomiku. Kamēr oligarhi pārdos it visu. Tāpēc Latvijai jādomā par vesela nacionālo interešu kategorijās domājošu kapitālistu slāņa izaudzināšanu," akcentē Abdulmuslimovs.

Pēc viņa teiktā, šie cilvēki varētu kļūt par līderiem, kas uzlabotu nācijas attīstības iespējas.

"Sliktajam tonim jābūt frāzei - pazīstu vajadzīgo politiķi. Biznesam jābūt nodalītam no politikas, citādi tā ir vistiešākā korupcija. Jo vairāk politiķu un spēka struktūru pārstāvju tu pazīsti, jo vairāk savā biznesā tu ienes intrigas. Kāpēc gan pašam nogalināt sevis radīto?" skaidro uzņēmējs.

Runājot par Latvijas nacionālo ekonomisko drošību, Abdulmuslimovs norāda, ka lielās valstis - ASV, Krievija, Japāna - nekad nepārdos savus nacionālos brendus, piemēram, "Ford", "General Motors", "Panasonic", "Toshiba", "Mitsubishi", "Gazprom", "Lukoil", "Rosneftj".

"Mums jebkurš uzņēmums, kura apgrozījums ir vismaz 1-10 miljoni latu, arī ir nacionālā vērtība. Jebkurš, kas vien iešaujas prātā, - "Kaija", "Latvijas Balzams", "Rēzeknes gaļas kombināts". Pienācis laiks tajos gadījumos, kad jebkuru mūsu uzņēmumu ar vismaz desmit miljonu latu apgrozījumu grib nopirkt, teiksim, "Danone" vai "Pepsi Cola", mums - līdzīgi kā ASV - izveidot Nacionālās drošības padomi, kuras uzdevums būtu aplūkot šo darījumu," rosina uzņēmējs. "Ja mūsu firmas nepārtraukti nopirks ārzemnieki, mēs nekad nepaplašināsim eksportu."

Abdulmuslimovs ievērojis, ka latvieši nopietni attiecas pret simboliku - karogu, svētvietām, ozolu, akmeni. To pašu var teikt par šprotēm, gaļu, pienu.

"Jebkurš pašu attīstīts zīmols latviešiem ir bezmaz kā simbols. Lielajai Ķīnai vai Amerikai tas būtu nieks, taču mazajai latviešu nācijai konfekte "Gotiņa" daudz ko nozīmē. Latvijas vārdu šī "Gotiņa" nes 50 valstīs, uz kurām tā tiek eksportēta," skaidro uzņēmējs. "Pret šo jautājumu jāattiecas ļoti filozofiski - šīs mazās "Gotiņas" iznīcināšana tik ļoti ievaino latviešu uzņēmēju psiholoģiju. Taču mūsu uzdevums ir šo "Gotiņu" pārvērst par vali."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!