Viens no priekšnoteikumiem, kādēļ turpinās strauja tiešsaistes tirdzniecības attīstība, ir sasniegtā uzticība interneta veikaliem. Tāpat turpina palielināties veikto pirkumu apjoms, kā arī vēl viens būtisks faktors ir tehnoloģiskais progress.

Ja vēl pirms dažiem gadiem viens no lielākajiem izaicinājumiem bija iekarot patērētāju uzticību, tad šobrīd bažas par pirkumu attālinātu iegādi ir ļoti nelielai auditorijas daļai. Pircēji ir guvuši gan pozitīvu pieredzi, gan arī apzinās savas tiesības, iepērkoties internetā. Aug arī auditorijas loks, kas iepērkas tiešsaistē, aptverot arī vecāka gadagājuma cilvēkus, kuriem ir gan digitālās prasmes, gan mobilās ierīces. Arī kompānijas "iMārketings" šī gada sākumā veiktās aptaujas dati liecina, ka 25% respondentu plāno palielināt tēriņus pirkumiem internetā, turklāt palielinās arī interneta veikalos veikto pirkumu summas. Pateicoties šīm tendencēm, tuvākajos gados piedzīvosim straujāku e-komercijas attīstību.

Baltijas valstu vidū straujākā izaugsme – Latvijā; kaimiņvalstu rādītājus sasnieguši vēl neesam

Analizējot e-komercijas attīstības tendences Baltijas valstīs, Latvijā pēdējo gadu laikā novērojama straujākā attīstība – 2016. gadā, salīdzinot ar 2015. gadu, tiešsaistes tirdzniecības kāpums bijis par 28,5%. Kopumā Eiropas Savienībā e-komercija veido vidēji 18% no mazumtirdzniecības apgrozījuma, līdz ar to Latvijas tirgum ir potenciāls augt, lai sasniegtu citu Eiropas valstu līmeni. Vienlaikus Baltijas valstu vidū mēs uzrādām straujāko izaugsmes tempu, lai gan Igaunijas un Lietuvas e-komercijas apjomus vēl neesam sasnieguši. Tas skaidrojams ar faktu, ka abās kaimiņvalstīs jau vēsturiski uzņēmējdarbības vide ir vairāk uz tehnoloģijām balstīta un attīstīta – gan Lietuva, gan Igaunija ir soli mums priekšā inovācijās.

Tehnoloģiju progress – tiešsaistes tirdzniecības izaugsmes dzinulis

Svarīgs aspekts e-komercijas attīstībā ir tehnoloģiskais progress – interneta veikali un plašās piegādes iespējas, mobilās aplikācijas, kas atvieglo iepirkšanos un pasūtījumu veikšanu atrodoties jebkur, un citas iespējas, kas tiek piedāvātas patērētājiem. Arī "220.lv", sekojot saviem klientiem, turpina attīstīt savu mobilo aplikāciju pirkumiem tiešsaistē. Tas ir viens no primārajiem attīstības virzieniem šajā gadā, jo interneta veikala mērķis ir piedāvāt visas iespējas, ko sniedz mobilās ierīces.

Nevar noliegt, ka patērētāju dzīvesveids ir mainījies. Cilvēki kļūst arvien aktīvāki, ikdienas temps aug, mazāk laika tiek atvēlēts veikalu apmeklēšanai, tiek izvirzītas citas prioritātes, piemēram, vairāk laika veltot saviem hobijiem un ģimenei. Tā kā arvien mazāk laika esam gatavi pavadīt veikalos, tā vietā izmantojam tiešsaistes iepirkšanās vietnes, kas ir lielisks laika menedžmenta instruments.