Matemātika, sports, dejošana – kā bērnam palīdzēt atklāt savu potenciālu
Foto: Shutterstock

Kā bērnam palīdzēt atklāt savu potenciālu? Daži vecāki šo jautājumu uzdod, kad bērni vēl ir pavisam maziņi. Citi par to uztraucas, raugoties uz saviem pusaudžiem. Spējas ir katram, taču tās ne vienmēr ir acīmredzamas.

Mūsdienās ir tik daudz iespēju interešu izglītības jomā, bet dažreiz nav viegli saprast, vai ir izdarīta pareizā izvēle. Bet, ja bērns vispār ne ar ko nenodarbojas? Jo grūtāk atrast atbildes, jo vairāk mūs nospiež šī atbildība.

Pamodināt interesi par pasauli

Pirmais, ko varam izdarīt, vērīgi ieskatīties un ieklausīties bērnā, lai saprastu, kas viņam patīk. Un meklēt kompromisu. "Galvenais – nenoslāpēt viņa pētniecisko interesi," portālam "Psychologies" atzīst bērnu psiholoģe Tatjana Bendika. Dažreiz mums, vecākiem, gribas pabūt klusumā un mierā, un mēs bērniem aizliedzam skriet, aiztikt kādas lietas vai spēlēties ar tām. Mums ir žēl salauzto rotaļlietu, un mēs bērnu rājam par neakurātību. Starp citu, mantas bērns lauž aiz ziņkārības: lai saprastu, kā tās veidotas.

Neļaujot bērnam aktīvi kustēties, vecāki šādā veidā bloķē bērna radošo enerģiju. Lietas, kuras mums ir dārgas, labāk uzreiz novākt tālāk, nevis bērnam tās atņemt. Un tie nebūt nav sīkumi. Viņa spēju attīstība tiešā veidā būs atkarīga no tā, cik brīvi un azartiski viņš iepazīs pasauli.

Matemātika, sports, dejošana – kā bērnam palīdzēt atklāt savu potenciālu
Foto: Shutterstock

Bērnam var palīdzēt, stimulējot viņa fantāziju, atbildot uz visiem bezgalīgi daudzajiem "kāpēc", kaut ko darot ar viņu kopā. "Īpaši svarīgi, lai šīs kopīgās nodarbes pavadītu spilgtas emocijas, brīnumu gaidīšana. Tad arī bērnā pamodīsies interese par pasauli, kas pēc tam ļaus viņam parādīt savas spējas," akcentē psiholoģe.

  • Kā audzināt gudrinieku jeb par to, kāpēc tik svarīgi ir ļaut bērnam fantazēt, plašāk lasi šajā rakstā.

Daudziem vecākiem ir ilūzija, ka daudz labāk ar šo uzdevumu tiks galā speciālisti. Bet bērniem, īpaši pusaudžu vecumā, visvērtīgākais laiks ir tas, kas pavadīts kopā ar vecākiem, atzīmē psihoterapeite Gaļina Ickoviča. "Bērnam saikne ar mammu un tēti ir kā līme, kura savieno spējas, kas viņam dotas no dabas, un viņa prasmes. Viņu empātija, uzslavas stimulē viņa motivāciju, palīdz noturēt interesi pret to vai citu lietu," uzsver speciāliste.

Dažreiz bērnam svarīgāka ir nevis pati nodarbe, bet ar to saistītais rituāls: kā viņi kopā ar mammu vai tēti brauc mājās, bet pa ceļam apstājas un uzēd saldējumu vai paspēlējas rotaļu laukumā. "Jau šī viena brīža dēļ bērns turpinās nodarboties ar iesākto un saņems vērtīgu pieredzi, pat ja vēlāk nekļūs par profesionālu mūziķi vai sportistu," uzsver speciāliste.

Source info

Calis.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl

Iesaisties sarunā!