Špikeris vecākiem – kādas Montesori metodes palīdzēs bērnam attīstīt matemātiskās un loģiskās spējas
Foto: Shutterstock

Bez matemātikas un loģiskās domāšanas mūsdienās neiztikt, par to pēdējos gados daudz tiek runāts un domāts, kā sekmēt bērnu interesi par šīm lietām, kā uzlabot skolēnu sasniegumus tieši eksaktajos priekšmetos, kas, gribas vai negribas, ir pamatā daudzām citām zinātnēm. Kā attīstīt matemātiskās un loģiskās spējas ar rotaļām, izmantojot Marijas Montesori pedagoģijas metodes, savā grāmatā "Spēlējies un audz!" stāsta tās autore Zane Višķere.

Katrs bērns piedzimst ar savu unikālo un neatkārtojamo personību, rakstura iezīmēm un spējām. Mūsu, vecāku, pedagogu, uzdevums ir stimulēt un palīdzēt apzināties un attīstīt bērnam savus talantus. Bērna agrīnā vecumā (1–3 gadi) ir periods, kad bērns mācās iepazīt sevi, augt un veidoties kā daudzpusīga personība mijiedarbībā ar pieaugušo. Lai nodrošinātu mācīties rosinošu un attīstošu, un, pats galvenais, aizraujošu vidi bērnam, nemaz nav nepieciešamas dārgas rotaļlietas no košām reklāmām un veikalu skatlogiem, uzsver grāmatas autore.

Pats galvenais, ko mēs varam sniegt mazajam ķiparam, ir nedalīta mūsu uzmanība, atraujoties no mobilo telefonu un planšetdatoru ekrāniem. Vērts atzīmēt, ka par rotaļlietu, kurai ir neskaitāmas mirdzošas podziņas, uz kurām uzspiežot, ieskanas mazliet griezīgi meldiņi, bērnu interese, parasti labākajā gadījumā, saglabājas vien nedēļu. Visu pārējo laiku rotaļlieta pavada plauktā, krājot putekļus, un ik pa laikam notrallina vienmuļu melodiju, atgādinot par savu eksistenci.

"Pēc manas pieredzes, mazos visvairāk aizrauj iesaiste ikdienas darbiņos, piemēram, palīdzot galda klāšanā vai palīdzot saslaucīt cepumu drupačas no grīdas. Protams, klājot galdu, karotes vairāk dzīvojas pa grīdu, nevis galdu, un drupačas tiek izslaucītas pa katru istabas stūri, taču mazais jūtas novērtēts un veidojas pienākuma apziņa. Bērns iemācās savu lomu ģimenes sadzīvē. Mazajam šajā vecumposmā izteikti raksturīga pieaugušā darbību imitācija. Bērns ir kā sūklis, kurš uzsūc informāciju no vides, kurā viņš uzturas. Viņš iemācās atdarināt mūsu rīcību un attieksmi pret lietām un situācijām," uzsver grāmatas autore.

Source info

Calis.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl

Iesaisties sarunā!