"Bērna normālas veselības attīstībai diennaktī nepieciešami minimāli 5µg vai optimāli 10-15µg D vitamīna (400-600 darbības vienības), kas ir līdzvērtīgs, piemēram, 110-160g laša. Līdz divu gadu vecumam bērnam tiek dots D vitamīns pilienos Lai arī pēc tam D vitamīns vairs netiek lietots, jāuzsver – ir būtiski uzņemt D vitamīnu visu mūžu," norāda A. Birka.

Kā norāda pediatre, galvenais D vitamīna avots ir saules stari. "Mūsu platuma grādos ir maz saules pat vasarā, tā jāizmanto pēc iespējas lietderīgāk. Protams, nav vēlams atrasties saulē par ilgu un pārsauļoties. Tomēr jāzina, ka pretiedeguma krēmi samazina D vitamīna sintēzi par apmēram 90-95%. D vitamīns, kas radies saules ietekmē, asinīs uzturas divas reizes ilgāk par to, kas uzņemts ar uzturu."

Pēc pastaigas svaigā gaisā bērnu var palutināt ar ko veselīgu un gardu. Piedāvājam receptes, kas satur vitamīnu D un ir salīdzinoši viegli pagatavojamas.

  • D vitamīna "zelta fonds". Liec folijā 150g laša un cep cepeškrāsnī kopā ar dārzeņiem, vēlāk to dāsni apberot ar pirmajiem pavasara zaļumiem.
  • Putra ar paipalu olām. Ņem auzu pārslas, uzvāri spēcinošu putru un iejauc tajā pāris paipalu olas (var lietot svaigas).
  • Pildīti tomātiņi. Sajauc vārītas olas dzeltenumu ar konservētu tunci. Tad masu pildi tomātiņos. Izvēlies dažādu krāsu tomātiņus – bērniem patiks!

Vairāk receptes meklē šeit.

[1] http://kauluveseliba.lv/index.php?page=d-vitamina-petijumu-dati