"Lielākā daļa tautas ir vienkārši cilvēki, kas grib viegli uztveramu mūziku, liriskus vai sadzīviskus tekstus," šlāgermūzikas panākumus žurnālam Lietišķā Diena skaidrojis grupas Klaidonis mūziķis un LNT talantu šova O!Kartes akadēmija dalībnieces Evijas Slokas tēvs Māris Sloka.

Tā kā arī šlāgermūzikas cienītāju vidū mūzikas ierakstu pirkšanu aizvien biežāk aizstāj lejupielādēšana par brīvu vai radio klausīšanās, ierakstu izdevniecību peļņa mazinās, tomēr šlāgeri vēl joprojām ir visizdevīgākais ieguldījums un šo žanru krīze skārusi vismazāk.

Ierakstu kompānijas Gailītis-G vadītājs Jānis Gailītis atklājis, ka vidējā disku tirāža patlaban esot ap 500 eksemplāriem, savukārt Mikrofona ierakstu vadītāja Elita Mīlgrāve atzīst, ka šlāgermūzikā vidējā tirāža esot ap 5000 eksemplāriem, kamēr populārajā un rokmūzikā ar divreiz mazāku metienu izdots ieraksts jau tiek uzskatīts par ļoti veiksmīgu.

Eksperti atzīst, ka viens no galvenajiem iemesliem, kas veicina šlāgermūzikas peļņu, ir zemās produkta ražošanas izmaksas - šī žanra mūziķi izmanto vienkāršākas tehnoloģijas, "neiespringst uz aranžējumiem", ievērojami mazāk nekā popmūziķi iegulda mārketingā, un tāpēc var atļauties zemāku cenu gala produktam.

Koncertējot šiem mūziķiem ir zemākas prasības pret skatuves iekārtām, kā arī repertuāra izvēle nesagādājot problēmas - jebkurā brīdī var kārtējo reizi iedziedāt kādu vecu ziņģi, jo pārbaudītas vērtības šajā žanrā kotējas augstāk.

Nozares pārstāvji arī novērojuši, ka lielākās valstīs pelnoša var būt arī alternatīvā un nopietnā mūzika, bet tādā nelielā zemē kā Latvija pati sevi veiksmīgi finansēt var tikai vienkārša mūzika, kas patīk vairākumam.

Šlāgeru popularitātes iemeslus mūzikas jomas darboņi skaidro ar to, ka šis žanrs piesaista plašu auditoriju praktiski bez vecuma ierobežojumiem, turklāt tipiskā šlāgermūzikas auditorija ir vidējā un vecākā gadagājuma cilvēki, kuriem vēl joprojām saglabājies ieradums pirkt diskus, kasetes, plates vai lentas.