Foto: Publicitātes foto

Šo mūziku zina visi, nepārspīlējot. Ja neiet pie sirds supervaroņu vai piedzīvojumu filmas, iespējams, bērnībā redzējāt "Karali Lauvu"? Ja ne tas, tad Džeimss Bonds. Vai zinātniskās fantastikas filmas. Varbūt sekojat Leonardo di Kaprio, Šona Konerija vai Toma Krūza daiļradei?

Bet kāpēc visu šo muzikālo prieku atstāt tikai ekrāniem? Tā acīmredzot lēma arī pats "oskarotais" komponists – un 2018. gadā tūri pa lielajām arēnām uzsāka Hansa Cimmera simfoniskais šovs ar viņa slavenākajām filmu melodijām. Tagad šim notikumam ir jau "otrā sērija" ar nosaukumu "Hansa Cimmera pasaule. Jauna dimensija" ("The World of Hans Zimmer. A New Dimension"), kas gada nogalē viesosies arī Rīgā.

Iespējams, akadēmiskās mūzikas fani vīpsnās – kas nu tā par mūziku, lēta kino piedeva. Cimmers gan saka tā: "Ir daudz briesmīgu lietu, ko var teikt par Holivudu, un tās visas ir taisnība, bet vienu gan nevar noliegt – Holivuda, neapšaubāmi, pieprasa vairāk orķestra mūzikas nekā jebkura cita institūcija, uzturot pie dzīvības orķestra mūziku un arī pašus orķestrus."

Kas šo šovu padara īpašu mums? Orķestra sastāvā ir mūziķi no Ukrainas, bet kodolu veido Odesas orķestra mākslinieki. Tā bijusi īpaša prasība no Hansa Cimmera puses. "Hanss Cimmers zvanīja teju katru dienu un pieprasīja, lai orķestrī ir tikai ukraiņu mūziķi! Orķestra menedžeris zvanīja pa visu Eiropu, un beigās mēs sapulcējām 35 mūziķus, kas bija izklīduši pa Eiropu. Tas ir brīnums!" saka orķestra un kora menedžeris Vilhelms Kaitels.

Foto: Publicitātes foto

Grupai Baltijas valstu žurnālistu, arī portālam "Delfi", tika dota iespēja noskatīties šo jauno šovu Berlīnes milzīgajā "Mercedes-Benz Arena" dienu pēc pirmizrādes, kas notika Prāgā. Jā, šova kalendārs ir ārkārtīgi intensīvs – labi, ja starp uzstāšanās reizēm ir viena brīva diena, bieži vien koncerti ir katru nākamo vakaru un katrreiz citā pilsētā. Un tā līdz vasarai... Pēc tam pāris mēnešu atelpa – un rudenī atpakaļ šajā ritmā līdz gada beigām. Kā to vispār var izturēt?! Ko no māksliniekiem prasa šī tūre? "Izturību!" godīgi saka soliste Ganja Bengura Akselroda, viena no mūziķiem, kurus mums bija iespēja intervēt pirms koncerta. "Tūre ir gara, un tu nevari rīkot ballīti pēc šova, jo tev ir atbildība pret katru cilvēku, kurš iegādājies biļeti un atnācis uz koncertu. Varbūt viņam bija jāmeklē aukle bērnam, jāatrod brīvs laiks, tāpēc mums ir jāsniedz vislabākā iespējamā pieredze – katram, kurš atnācis!"

Akselroda ir atzīta operdziedātāja, viņa dziedājusi uzvedumos lielākajos pasaules opernamos. Un tagad – filmu mūzikas šovs... Vai tas nav pakāpiens uz leju? Akselroda tā neuzskata – viņai bijis piedāvājums uzstāties Zerbinetas lomā Riharda Štrausa operā "Ariadne Naksā", bet viņa izvēlējās darbu pie Cimmera, kas arī norāda uz šova kvalitāti.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!