Foto: EPA/LETA
ASV Kinoakadēmijas balvu pasniegšanas ceremonijas tiešraidi televīzijā noskatījās aptuveni 41,3 miljoni amerikāņu, kas ir labākais rezultāts kopš 2005.gada, liecina kompānijas "Nielsen Co." apkopotā informācija.

"Oskaru" pasniegšanas ceremonijas televīzijas tiešraides reitings, salīdzinot ar pagājušo gadu, pieaudzis par 14%. Pagājušajā gadā, kad ASV Kinoakadēmijas galveno balvu kā labākā filma saņēma Denija Boila kinolente "Slumdog Millionaire" ("Graustu miljonārs"), ceremonijas tiešraidi televīzijā noskatījās 36,3 miljoni amerikāņu, savukārt 2008.gadā - tikai 32 miljoni. 2005.gadā "Oskara" balvu pasniegšanas ceremonijai televīzijā sekoja vairāk nekā 42 miljoni skaitītāju.

Vislielākais skatītāju skaits sekoja līdzi "Oskara" balvu pasniegšanas laikā 1998.gadā, kad 11 balvas ieguva Džeimsa Kamerona katastrofu drāma "Titanic" ("Titāniks"), - toreiz ceremonijas televīzijas pārraidi noskatījās 55 miljoni amerikāņu.

Salīdzinot ar pagājušo gadu, par 14% pieauga arī "Zelta globusa" balvu pasniegšanas ceremonijas pārraides reitings, savukārt "Grammy" mūzikas balvu pasniegšanai televīzijā sekoja par 36% vairāk skatītāju nekā pērn. Arī "Emmy", "Tony" balvu pasniegšanas ceremonijām un skaistumkonkursam "Mis America" šogad ir lielāki reitingi, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Analītiķi šo vispārējo pieaugumu skaidro ar vispārējo ekonomisko stāvokli, kad daudzi cilvēki izvēlas palikt mājās pie saviem televizoriem. Tāpat arī internets palīdz piesaistīt skatītājus. Eksperti norāda, ka daudzi cilvēki apbalvošanas šovu laikā komentē notiekošo sociālajos tīklos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!