Pirmais festivāls ar pieciem iestudējumiem notika 1998. gada jūnijā. 2000. gads kļuva par rekordistu ar sešām izrādēm un Verdi Rekviēma iekļaušanu programmā. ROF daudzveidīgajā programmā līdzās "Aīdas" gleznieciskajam krāšņumam stājusies proletāriskā "Karmena", līdzās "Salomes" makabrajai notumsai - "Seviļas bārddziņa" viegli šķebinošais rozīgums, Romualda Kalsona "Pazudušā dēla" salmu jumtus nomainījuši "Jevgeņija Oņegina" ekstravagantie ievārījuma trauki, un "Cosi fan tutte" amerikāniskais kopmītņu dizains mijies ar "Masku balles" zeltīto monumentālismu.
Šogad ROF programmā iekļauti divi LNO direktora Andreja Žagara inscenējumi: askētiskais R. Vāgnera "Klīstošais holandietis" un šosezon tapušais deromantizētais A. Rubinšteina "Dēmons". Tiem līdzās stāsies Maskavas Helikon-opera mākslinieciskā vadītāja Dmitrija Bertmana nule pavasarī inscenētā "Toska" un Britena operas "Skrūves pagrieziens" Prāgas inscenējuma pielāgojums mūsu opernamam (šī izrāde saņēma Latvijas Republikas Kultūras ministrijas 2003. gada prēmiju).
Būtiski atzīmēt, ka ROF vēsturē ir vērā ņemami viesu uzņemšanas precedenti - aizpērn skatījāmies Gidona Krēmera & Co piedāvāto Pjacollas tango operu "Maria de Buenos Aires", bet pagājušā gada jūnijā mums bija gods vērot Maskavas Lielā teātra viesizrādes - Prokofjeva "Mīlu uz trim apelsīniem" un "Turandotu". Šogad festivālu krāšņos Maskavas K. Staņislavska un V. Ņemiroviča-Dančenko Akadēmiskā muzikālā teātra divas izrādes - ar '"Zelta Masku 2003" godalgotā Dž. Pučīni opera "Madama Butterfly" un S. Prokofjeva pikantā draiskulība ar nosaukumu "Laulības klosterī".