Foto: Vida Press

Ārzemju foto aģentūrā Rex Features lielu ievērību izpelnījusies Ņujorkā dzīvojošās modes dizaineres Malorijas Dannas veidotā sociālā kampaņa I'm Flattered, kuras ietvaros deviņas sievietes atklājušas, ar kādu kritiku par izskatu, ķermeņa apmēriem un gaumi savulaik tām nācies saskarties.

Danna ir zīmola Smart Glamour dibinātāja un vadītāja. Viņas radītais apģērbs ir pieejams visa vecuma, garuma un izmēra dāmām, un, kā vēsta brenda tīmekļa lapā publicētā informācija, modes mākslinieces filozofija ir sekojoša - sievietes nedrīkst šķirot pēc sabiedrības uzspiestajiem kritērijiem.

Nesen Dannas vadībā tapusi foto sesija, kurā parastas sievietes pozējušas ar plakātiem, kurus rotā nešpetni komentāri, ko līdzcilvēki savulaik veltījuši kampaņas dalībniecēm, bet bildēm dāmas pozē tādos tērpos, no kuriem līdzcilvēki viņām ieteikuši turēties pa gabalu.

Tā, piemēram, uz vienas no foto sesijas dalībnieces plakātiem rakstīts: "Tu esi pārāk veca, lai vilktu tērpu bez piedurknēm." Savukārt kādas citas dāmas plāksni rotā uzraksts:"Lielām sievietēm nevajadzētu tērpties apdrukātos audumos."

"Kampaņas ideja aizgūta no līdzcilvēku nebeidzamajām konsultācijām un padomiem par mūsu izskatu un vizuālo tēlu. Daži no tiem sniegti labu nodomu vadīti, bet citi - ne.

Vārds glaimojošs, kas definējas kā patīkams, gandarījumu sniedzošs, ir sācis nozīmēt "plānāks", "gaišāks", "rietumnieciskāks" un "veselīgās"," pašas veidoto kampaņu skaidrojusi modes māksliniece.

Viņas mērķis bijis lauzt sabiedrībā valdošos stereotipus un skaistuma standartus, kas iesakņojušies daudzu ļaužu prātos tiktāl, ka par pieņemamu un acij tīkamu tiek dēvēts tikai viens noteikts kanons.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!