Foto: Publicitātes attēli

Jau drīz lidojums no Londonas līdz Ņujorkai varētu aizņemt mazāk nekā trīs stundas. Tā uzskata spāņu dizainers Oskars Viņalsa (Oscar Viñals), kura jaunā virsskaņas konceptlidmašīna varēšot sasniegt 3700 kilometru stundā lielu ātrumu, raksta "The Daily Mail".

Ja šī lidmašīna kādreiz iekaros debesis, tā lidojuma laiku starpkontinentālajiem pārlidojumiem varētu saīsināt vismaz uz pusi. Viņalsa radītajai divu klāju lidmašīnai dots nosaukums Liesmojošais piekūns (Flash Falcon). Interesanti, ka tā ir videi draudzīga, jo darbojas ar kodolsintēzes enerģiju, raksta "Daily Mail".

Lidmašīna varētu pārvadāt līdz pat 250 pasažieru, kas ceļotu komfortablos apstākļos trīsreiz ātrāk nekā skaņa, stāstījis Viņalsa. Paredzēts, ka biznesa klases sēdvietas atradīsies uz augšējā klāja, bet supertūristu klase (super tourist class) – galvenajā salonā zemāk.

Liesmojošais piekūns darbotos, neradot ogļskābās gāzes izmešus, ar virsskaņas motoru. To darbinātu pārvietojams reaktors un seši hibrīddzinēji, kas ļautu lidmašīnai pacelties un nolaisties gandrīz vertikāli, līdzīgi kā to dara helikopteri, teikts lidmašīnas aprakstā. Dizainers arī skaidrojis, ka virsskaņas motors tiks ražots no viegliem un ļoti izturīgiem materiāliem un atradīsies lidaparāta aizmugurē, "neiznīcināmā" nodalījumā, lai aizsargātu pasažierus.

Foto: Publicitātes attēli

Lidaparāta spārni varot mainīt atrašanās leņķi, lai pēc iespējas vairāk uzlabotu tā aerodinamiku. Šī paša iemesla dēļ lidmašīnas purngals ieplānots ļoti smails.

"Ticu, ka jau pavisam drīz virsskaņas lidmašīnas atgriezīsies pasažieru pārvadājumos, tikai tajās tiks izmantotas 21. gadsimta tehnoloģijas un iespējas," izteicies Viņalsa. Viņaprāt, jau pēc 15 gadiem šāda tipa lidmašīnas būšot ikdiena.

Aptuveni gada laikā vairāki dizaineri un ražotnes publiskojušas virsskaņas pasažieru lidmašīnu modeļus. Tomēr jāpiebilst, ka pagājuši jau 13 gadi, kopš virsskaņas pasažieru lidmašīnas "Concorde" pārāk lielo ekspluatācijas izmaksu un arī traģiskās avārijas 2000. gadā dēļ "devās atpūtā". Toreiz Parīzē bojā gāja 113 cilvēki.

Viņalsa virsskaņas lidmašīna paredzēta krietni garāka un divas reizes ātrāka nekā "Concorde".

Vairāk par šo virsskaņas lidaparātu un tā dizaineru variet lasīt šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!