Foto: AFP/Scanpix
Iepirkšanās ir emocionāls process - par to pārliecināta stiliste Anita Altmane. Anita ir tirdzniecības centra Galleria Riga oficiālā stiliste, kas bez maksas konsultē un piemeklē klientiem tērpus un aksesuārus.

Stiliste stāsta - "Klienti pie manis lielākoties vēršas tādēļ, ka viņi apmulst plašajā preču klāstā un atzīst, ka iepirkšanās viņiem ļoti nepatīk, jo nevar atrast lietas, kas patīk un piestāv. Jāsaka, ka iepirkšanās ir emocionāls process. Kad piemeklēju klientam tērpa variantus, mani neierobežo ne psiholoģiskās barjeras, ne steriotipi, ko cilvēks ir sev uzstādījis. Ļoti bieži nākas dzirdēt frāzi: "Es sev šādu tērpu nekad neizvēlētos." Tomēr lielākoties klienti galu galā pieņem manis atlasītos komplektus. Vienam tas notiek uzreiz, bet citam nepieciešams kāds laiks. "

Nav universālās formulas tērpu atlasē

"Jāsaka, ka tērpu atlasē nav universālas formulas, jo katrs klients ir unikāls, ar savu stāstu un prasībām. Katram gadījumam pieeju individuāli. Jāņem vērā cilvēka  gan cilvēka profesija, gan statuss, gan dzīvesvieds un citi aspekti. Piemēram, augsta līmeņa vadītajai darba vide jau uzliek noteiktus principus, kas ir jāievēro, " norāda stiliste.

Trīsdesmitgadniecēm vislielākā nepieciešamība pēc stilista

Anita dalās ar novērojumiem: "Lielākoties tās ir aptuveni 33-38 gadus jaunas sievietes, kas vēršas pie manis. Viņas ir atvērtas padomiem, jaunām iedejām un gatavas arī šķirties no pietiekoši lielas naudas summas, lai izveidotu komplektu no A līdz Z. Ļoti bieži dāmas nāk pie manis kāda svarīga notikuma vai briestošo pārmaiņu motivētas, kas ļauj mērķtiecīgi, produktīvi un ar uzviju piepildīt klientes vēlmi."

Visvairāk meklētie tērpi darbam

Stiliste, vērtējot to, kādi ir pieprasītākie tērpu komplekti, secina: "Jāsaka, ka lielākoties mani klienti meklē tērpus un aksesuārus darbam. Sievietēm visaktuālākās lietas ir žaketes, kā arī ērti  bezpapēžu apavi  vai arī kurpes ar zemu papēdi. Es viņas mācu komplektēt jaunatrasto garderobi un iepirkties gudri nākotnē. Lai arī tērpi lielākoties ir lietišķi, tomēr vienmēr cenšos tiem piešķirt kādu odziņu jeb atrast kādas interesantas detaļas. "

"Kā jauka zīme, ka pakalpojums ir bijis noderīgs un patīkams ir tad, kad klienti atgriežas un iesaka manus pakalpojumus arī draugiem un radiem. Tas nozīmē, ka mūsu kopīgi radītais tēls ir bijis veiksmīgs," secina Anita.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!