Uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča portālam ”Delfi” apstiprināja, ka uzņēmums izsludinājis konkursu par 125 trolejbusu un 175 autobusu iegādi. Plānots, ka 70% no jaunajiem autobusiem būs garie. Jaunus autobusus un trolejbusus nolemts iegādāties, jo pašreizējie pasažieru pārvadātāji ir novecojuši – daudziem spēkratiem ir vairāk nekā desmit gadi.

”Rīgas satiksme” cer, ka pirmie jaunie transportlīdzekļi pilsētas ielās varētu parādīties jau nākamgad, bet kopumā tos piegādās pa daļām piecu septiņu gadu laikā. Trolejbusus un autobusus uzņēmums plāno pirkt uz nomaksu, samaksājot par tiem septiņu līdz desmit gadu laikā.

Piegādātājus RS meklē atklātajā konkursā, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības birojā. Piegādātāji savus priekšlikumus var iesniegt līdz 10.decembrim.

Bartaševiča sacīja, ka kopējā iepirkuma summa būs zināma pēc konkursa rezultātiem, taču uzņēmums rūpīgi plāno investīcijas un saistības, lai tās nepārsniegtu 20% no gada budžeta. Viņa uzsvēra, ka jauno transportlīdzekļu iegādes dēļ nākamgad nav plānots celt biļešu cenu, un arī nākamajos gados tas biļešu cenas neietekmēs.

Jau ziņots, ka iepriekšējais vērienīgais ”Rīgas satiksmes” iepirkums bija zemās grīdas tramvaju iegāde. Pirmais zemās grīdas tramvajs 6. maršrutā sāka kursēt 2011.gada jūnijā. "Škoda" ražotos tramvajus RS iepirka par kopumā 52 miljoniem eiro (aptuveni 36,5 miljoni latu), tātad katrs tramvajs maksāja 2,6 miljonus eiro. Rūpnīcas pārstāvji atzina, ka Rīgas tramvaji ir īpaši, jo tie būvēti, ievērojot, ka sliedes ir platākas nekā daudzās citās Eiropas pilsētās. Tramvajs ir 31,64 metrus garš, tajā ietilpst 300 pasažieru, un tas pilnībā aizvieto iepriekš izmantotās divu vagonu sakabes.

Lai nodrošinātu šim projektam piešķirto finansējumu, šogad sākumā uzņēmums par vairāk nekā 140 miljoniem latu ieķīlājis "Nordea" bankā zemās grīdas tramvajus, tramvaju infrastruktūru un vairākus citus spēkratus.