Šajās brīvdienās Francijā notiks ikgadējā Lemānas 24 stundu sacīkste, kurā šogad par uzvaru cīnīsies "Audi" un "Toyota" prototipi.

Pirms šīs WEC (Pasaules Izturības čempionāts) sezonas par savu aiziešanu no sporta arēnas paziņoja "Peugeot" kompānija un tādejādi "Audi" palika bez pēdējo gadu sīvākā konkurenta. Tieši abu kompāniju un filozofiju cīņa pēdējos gados nodrošināja ļoti aizraujošas sacīkstes – 2011.gadā līdz finišam tika viena "Audi" ekipāža, kura izcīnīja uzvaru, taču tikai par 8 sekundēm apsteidza savus tuvākos sekotājus no "Peugeot". 8 sekundes uz 24 stundām piekritīsiet – tas nav daudz.

"Toyota" izglābj šovu

"Peugeot" aiziešana izraisīja lielu šoku un WEC, kā arī Lemānas 24 stundu organizatori bija tuvu izmisuma solim atcelt čempionātu, taču to izglāba "Toyota" kompānija ar savu jauno hibrīda projektu.

Lai gan "Toyota" prototipam zaļā gaisma dalībai sacīkstēs tika dota tikai šī gada oktobrī un turklāt smaga avārija testos Pola Rikāra trasē vēl atmeta "Toyota Motorsport" atpakaļ progresa grafikā, oficiālajā Lemānas "Test Day" japāņu kompānija nodemonstrēja pat necerēti labu ātrumu.

Testos Lemānā, kur ekipāžas iegūst oficiālas tiesības līdzdalībai 24 stundu sacīkstē, "Toyota" ātrākā ekipāža ar Aleksu Vurcu, Nikolā Lapjēru, Kazuki Nakadžimu un Sebastianu Buemī ierindā uzrādīja ceturto rezultātu (+1,5s līdz līderim), zaudējot abām "Audi e-tron" ekipāžām un vienai no divām "Audi Ultra" ekipāžām.

F1 pilotu pieredze

Interesanti, ka abās "Toyota" ekipāžās ir vairāki piloti ar Formula 1 pieredzi un 'uz papīra' pilotu sastāvs japāņiem pat izskatās iespaidīgāks nekā "Audi".

Tomēr "Audi" rīcībā ir 'superkomanda' ar Alanu Maknišu, Tomu Kristensenu un Rinaldo Kapello. Pērn Maknišs piedzīvoja smagu āvāriju un 'superkomandas' prombūtnē uzvaru izcīnīja jaunās "Audi" zvaigznes: Andrē Loterers, Benuā Trelujē un Marsels Faslers, kuri šogad lepni startē ar Nr.1. Tāpēc gadījumā, ja "Toyota" nespēs izrādīt konkurenci "Audi" 24 stundu garumā, tad interesanti būs pavērot vācu autoražotāja komandas iekšējo cīņu starp jauno uz veco paaudzi.

Hibrīdu cīņa

Abas pieminētās "Audi" ekipāžas startē ar "Audi R18 e-tron quattro" prototipiem, kuri apvieno kinētiskās enerģijas (priekšējā ass) un dīzeļdzinēja (aizmugurējā ass) jaudu. Vēl divas "Audi" ekipāžas startēs ar uzlabotiem pērnā gada "R18 Ultra" modeļiem, bet "Toyota" liks pretim savu hibrīdu – "Toyota TS030 Hybrid". Tas ir V8 3,4 litru benzīna dzinējs, kas papildināts ar elektromotoru un bremžu enerģijas reģenerācijas sistēmu.

Delta Wing

Šī gada Lemānas 24 stundu sacīkstē ārpus ieskaites startēs arī unikālais "Delta Wing" projekts, kas ieguva ļoti nopietnu partneri un atbalstītāju "Nissan" izskatā.

Projekta autori ir "All-American Racers" apvienība un bijušais amīšu F1 pilots Dans Gernijs. Lidmašīnas un sacīkšu mašīnas krustojumu uz priekšu virzīs 300 zirgspēku 1.6 litru turbozinējs, kas Lemānas standartiem ir visai mazjaudīgs motors, jo salīdzinājumam jaunais "Audi R18 e-tron Quattro" V6 dīzeļdzinējs attīstīs aptuveni 510 zirgspēku lielu jaudu. Vidēji ņemot "Nissan" motors būs divas reizes švakāks par LMP1 klases prototipu motoriem, tomēr tam ir viena priekšrocība – tas ir arī divreiz vieglāks.

Arī testu rezultāti no Lemānas liecina, ka "Delta Wing" šobrīd ātrumā neatpaliek no LMP2 jeb otrās pēc spēka klases prototipiem. Ņemot vērā, ka "Delta Wing" pagaidām neatbilst standarta tehniskajiem noteikumiem (piemēram priekšējo "Michelin" riepu platums neatbilst standartam), ko izstādājis Lemānas 24 stundu un arī WEC organizators ACO, tad diennakts sacīkstē šis 'betmobīlis' piedalīsies ārpus kārtas un ar numuru '0′.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!