Līdz jaunās bobsleja un skeletona sezonas oficiālajam sākumam vēl gan gandrīz mēnesis, tomēr jau tagad var apzināt, kas un kā brauks. Sastāvā Latvijai laikam gan ir vismazākās izmaiņas, toties pieņemta cita stratēģija. Mūsu bobslejisti pirmajos četros pasaules kausa posmos Ziemeļamerikā nestartēs, toties šajā laikā brauks Eiropas kausa izcīņā.

Lēmums nebraukt uz Ziemeļameriku tika pieņemts jau kādu laiciņu iepriekš un būtībā to diktēja mūsu rocība. Nav vairs tik daudz līdzekļu, lai šķērdētu lielu naudu par ceļu vien (plus  dārgo bobu transportēšanu). Mīnusu varētu būt pat vairāk nekā plusu, jo ne jau visas ASV un Kanādas trases mūsējiem tik iemīļotas. Pirmais sezonas posms turklāt vēl Vistlerā - tik ātrā un bīstamā trasē viss var gadīties. Kalgari, Parksitijas un Leikplesidas posmi tāpat aizritēs bez mūsējo līdzdalības, toties Latvijas bobslejisti būs guvuši jau krietnu braukšanas praksi Eiropas trasēs. Līdz Jaunajam gadam ir četri pasaules kausa posmi, toties Eiropā - sešas sacensības. Pirmie divi Eiropas kausa posmi Austrijas trasē Īglsā no 15.-21.novembrim, pēcāk vēl Čezānā, Vinterbergā un Altenbergā.

Pirms dažiem gadiem nestartēšana pasaules kausa izcīņā atmestu mūsējos ne tikai uz otro, bet pat trešo starta grupu vēlākajos mačos, taču tagad tā nav. Pilotu varējums tiek vērtēts kopējā ieskaitē (arī Eiropas un Amerikas kausa izcīņa), kaut kontinenta mačos katrai iegūtajai vietai ir mazāka vērtība nekā pasaules kausā. Toties konkurence nedaudz  citāda, labāk iepazītas trases un punktu izteiksmē var nebūt arī tik traki pirms atlikušajiem četriem pasaules kausa posmiem. Sezonas kulminācija februārī Kēnigzē, kur atjaunotajā trasē notiks pasaules čempionāts. Skaidrs, ka tajā jācenšas iegūt pēc iespējas augstāku vietu, lai varētu cerēt uz LOV finansējumu nākotnē. Vai Latvijas pilotiem ar šādu stratēģiju izdosies pacīnīties par augstu vietu arī pasaules kausa kopvērtējumā? To šobrīd grūti paredzēt, teorētiski tas nu ir grūtāk izdarāms, tomēr no lielā bobsleja atvadījušies daudzu citu valstu meistarīgākie piloti un tas situāciju padara neprognozējamu.

Ardievas bobslejam teicis nu jau četrkārtējais olimpiskais čempions vācietis Andrē Lange, kuru Vācijā veiktajā aptaujā atzinuši par "2010.gada čempionu". Langem dāvanā arī jauns  auto ( tiesa - mazais "Smart") , toties citiem pilotiem lielāka iespēja kāpt uz goda pjedestāla. No sporta atvadījušies  arī  vācietis Matiass Hepfners, kanādietis Pjērs Luders, šveicieši Ivo Ruegs un Daniels Šmits, austrietis Volfgangs Štampers, itālietis Fābricio Tozīni.... It kā jau beidzis sportot bija arī krievs Aleksandrs Zubkovs, taču šoruden viņš tomēr esot pierunāts turpināt sportista gaitas un nu jau kādu nedēļu Zubkovs atkal ir ierindā. Vai viņš būs tikpat spēcīgs arī sezonas sākumā, nemāku teikt, mērķis krieviem noteikti būs Soču ziemas olimpiskās spēles. Pērnajā sezonā krieviem bija pārāk daudz konfliktu komandas iekšienē, tostarp Zubkova un Dmitrija Abramoviča starpā. No sporta aizgājuši vēl daži spēcīgi stūmēji ( kā šveicieti Sedriks Grāns) un varbūt dzirdēsim vēl par kādām izmaiņām.

Uz šī fona Latvijas bobslejistu izredzes nemaz nav tik sliktas. Kā teica izlases galvenais treneris Sandis Prūsis, visi ir ierindā un daži vēl nākuši klāt. Pavisam jauni sportisti no bobsleja atlases, pilota iemaņas jau cītīgi iemēģina bijušais pirmās ekipāžas stūmējs Oskars Melbārdis un tieši ar viņu nākotnē varētu saistīt cerības. Eiropas trases  (īpaši Īglsa) ir tieši kā radītas, lai salīdzinātu savu nu jau pilota prasmi ar citiem. Mūsējiem jau jaunnedēļ sākas kārtējā treniņnometne Rīgā un Siguldā, par laimi, starta ieskrējienu tagad var trenēt tepat, Siguldas mākslīgā ledus estakādē, nemaz nerunājot par pašu braukšanu trasē. Ērti, ierasti, tuvāk mājām un šoruden neesot paredzēts braukt arī uz Lillehammeri, lielāku darba apjomu uz ledus var paveikt  tepat.

Tehnikā nekā būtiski jauna nav - šādi tādi uzlabojumi vecajām kamanām, bet nekas revolucionāri jauns nav nācis klāt.  Iepriekš dzirdēja runājam par Prūša iespējamo došanos trenera darbā uz Krieviju, savs viedoklis par turpmāko bija arī Jānim Miņinam un Edgaram Maskalānam, bet visi palikuši tepat - savās vietās.  Eiropas kausos konkurence it kā mazāka, taču labākie vācieši, šveicieši, arī krievi šīs trases labi pārzina, tāpēc cerēt tik uz augstām vietām visos posmos arī nevaram. Lai nu kā, šis nav sliktākais variants , jo tieši braukšanas prakses ziņā tas būs ieguvums, kaut neliels zaudējums punktu izteiksmē pilotiem gan.

Nav jābūt lielam gaišreģim, lai šajā sezonā galvenā favorīta lomu pasaulē atvēlētu  amerikānim Stīvenam Holkombam. Meistarīgs pilots un vēl gana jauns, četriniekos citiem būs grūti ar viņu konkurēt un arī divniekos amerikānim vajadzētu cīnīties par vietu uz pjedestāla vai katrā posmā.

Kas vispār mainīsies bobslejā un skeletonā, redzēsim nākamajos mēnešos. Kopš septembra federācijai ir jauns prezidents - Itālijas bobsleja speciālists Ivo Feriāni. Viņa kandidatūru atbalstīja vācieši, austrieši šveicieši, paši itāļi, tiesa Latvijai tuvāks šķita līdzšinējais šefs kanādietis  Roberts Storejs. Balsošanā ar 22 pret 20 uzvarēja Feriāni, viceprezidents sporta jautājumos būs agrāk meistarīgais Šveices pilots Kristians Raihs.

Tā bobslejā, bet skeletonā mūsu mērķi joprojām visaugstākie, jo izlasi pārstāv brāļi Dukuri. Vairāk pasaules līmeņa sportistu mums nav, toties brāļi ir spējīgi uzvarēt ikvienu un to jau pierādīja pērnā sezona  Martins ieguva pasaules kausu, izcīnīja sudraba medaļu olimpiskajās spēlēs, tūdaļ aiz pjedestāla arī Tomass. Lai cīnītos par augstām vietām, Dukuriem gan tad jābrauc plecu pie pleca ar visiem galvenajiem konkurentiem, arī Ziemeļamerikā. Atkal paveikts krietns darbs tehnikas jomā, taču nesnauž arī konkurenti. Kas jauns skeletonā - par to kādā no nākamajām reizēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!