Astoņas izplatītākās kļūdas, ko pieļauj oficianti

Astoņas izplatītākās kļūdas, ko pieļauj oficianti
Foto: Shutterstock

Restorāns ir vieta, kur aiziet kopā ar draugiem vai ģimeni, lai nobaudītu gardu maltīti un nepiespiestā gaisotnē parunātu par sev aktuāliem notikumiem, bet lielākā daļa restorānu apmeklētāju kaut reizi ir novērojuši kādu viesmīļu paviršību, kas tur pavadīto laiku nebūt nepadara patīkamu. "Forbes" apkopojuši astoņas izplatītākās kļūdas, ko restorānos pieļauj viesmīļi daudzviet pasaulē.

Trauku novākšana, pirms klients pabeidzis ēst

Restorānos nereti nācies novērot, ka viesmīļi novāc traukus vai glāzes pirms tie ir pilnībā tukši. Viesmīļiem tā nevajadzētu darīt, jo pat, ja uz šķīvja ir palikusi kaut viena salātlapa, viņiem vajadzētu klientam pajautāt, vai traukus drīkst aiznest.

Ūdens ir jāatnes uzreiz

Ja klients pasūta ūdeni, tad tas, visticamāk, ir tāpēc, ka viņš ir izslāpis. Tādēļ nevajadzētu likt ilgi gaidīt pēc kārotās ūdens glāzes. Pat, ja cilvēks no blakus galdiņa pēc tam pasūta vīnu vai kokteili, tad neapkalpo pirmos viņus, tikai tāpēc, ka šie dzērieni maksā vairāk, pamāca "Forbes".

Atsaucību, nevis uzbāzību, lūdzu!

Restorānos bieži nākas novērot divas galējības. Viena galējība - viesmīļi regulāri nāk pie tevis, vaicā, ko atnest, prasa atsauksmes par ēdienu, bet otra - viesmīļu nav tuvumā. Ideālajā variantā viesmīlim būtu jābūt sasniedzamam, ja klientam rodas kāds jautājums, bet viņš nedrīkst ik pēc 10 minūtēm nākt pie galdiņa un vaicāt: "Kā garšo?", "Vai vēl ko atnest?", jo, ja restorānā klients ieradies ar kompāniju, tad viņi noteikkti vēlies aprunāties, bet viesmīļa uzbāzība traucē kvalitatīvai komunikācijai.

Galdiņa ierādīšana - nekavējoties

Kad cilvēki ir ieradušies restorānā, tad nevar viņiem likt gaidīt, līdz tiks ierādīts galdiņš. Protams, ir izņēmumi, piemēram, nav brīvu vietu, bet bieži nākas saskarties ar situāciju, ka restorānā ir brīvas vietas, tomēr viesmīlis kavējas ierādīt galdiņu.

Bērni jāpabaro tūlīt

Ja restorānā ierodas ģimene ar bērnu, bērnam ātri vien jāsagādā kaut kas ēdams. Tas var būt arī kaut kas neliels, piemēram, cepums, jo, ja bērnam būs jāgaida pusstunda, līdz viņam tiks atnests ēdiens, viņš kļūs nemierīgs un, visticamāk, traucēs citiem apmeklētājiem ar savu uzvedību.

Bez cukura tik tiešām nozīmē "bez cukura"

Ja cilvēks pasūta dzērienu bez cukura, piemēram, diētisko kolu, tad jāpārliecinās, ka viņš tiešām saņem dzērienu bez grama cukura. Šādā dzērienā arī nepievieno saldos ķiršus, jo nevar zināt, vai apmeklētājam ir cukura diabēts vai alerģija pret cukuru.

Nekādus komentārus!

Ja cilvēks aiziet uz restorānu un savu maltīti apēd ļoti ātri, tad nedrīkst to komentēt, sakot, "Jūs nu gan ātri paēdāt". Šādi komentāri var likt justies neērti.

Rēķina gaidīšana

Kad cilvēks ir paēdis un lūdz, lai viesmīlis atnes rēķinu, nav pieklājīgi viņam likt gaidīt, jo, ja žests ir izrādīts un čeks ir palūgts, tad, acīmredzot, cilvēkam ir jādodas un viņš nevēlas dīkā bezdarbībā sēdēt pie galdiņa.

Ir vēl daudzas citas lietas, ar kurām mēs noteikti brīžiem neesam apmierināti kādā restorānā, tomēr jāsaprot, ka arī viesmīļi ir tikai cilvēki, tāpēc, ja gadās kādas pretenzijas, tad izteiksim tās piezemētā balsī un centīsimies viņus saprast. Un tomēr, arī restorānu klientiem ir nerakstīti noteikumi, kas ir jāievēro. Par to - citu reizi.

Source info

Tasty


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl

Dienas recepte
Nedēļas Top 10
Tasty iesaka