Foto: Vida Press

Nu jau kādu laiciņu Kuba atkal ir kļuvusi pieejamāka tūristiem. Ceļojums uz komunistisko salu ir kā atgriešanās laikā. Viens no piedzīvojumiem, kas to pilnībā ļauj izbaudīt, ir izbrauciens ar Heršijas (Hershey) elektrisko vilcienu.

Fotogrāfs Valerio Berdini iemūžinājis dzīvīgus un patiesus īstās dzīves skatus, dodoties izbraucienā pa šo maršrutu decembrī, raksta "Vida Press".

Foto: Vida Press

Šī ir vienīgā elektriskā vilciena līnija Kubā. Tā savieno Kasablanku, vienu no Havanas priekšpilsētām pie pilsētas austrumu ostas, ar Matanzasu, kas atrodas 92 kilometrus tālāk uz austrumiem. Lai pieveiktu šo attālumu ar vilcienu, jārēķinās ar četru stundu braucienu, ja viss notiek pēc grafika. Šis maršruts ved pa Kubas laukiem, un vilciens piestāj vairākās nelielās pieturās, kur krāsainais pūlis var izkāpt vai iekāpt. Jāpiebilst, ka šajā maršrutā ir tikai viens sliežu ceļš.

Ik dienu pēc grafika kursē trīs vilcieni katrā virzienā. Tie satiekas Heršijas stacijā, kas ir maršruta viduspunkts un tās vārdā nosaukta arī visa dzelzceļa līnija. Šajā vietā sliedes sadalās, lai vilcienu sastāvi varētu samainīties.

Ja vēlaties doties izbraucienā ar Heršijas vilcienu, jāzina, ka tā atiešanas laiki publicēti Matanzasas stacijā pie sienas, bet internetā to nav. Turklāt patiesais vilciena kursēšanas laiks bieži mēdz stipri atšķirties no rakstītā.

Galvenās pieturas ir Uanabo (Guanabo), Heršeja, Sanmateo un Matanzasa. Lielākajās stacijās pieturvietās ir nelielas betona nojumes, kas ir ļoti noderīgas stipro lietusgāžu laikā, ja ņem vērā, ka vilciena kursēšanas laiki ir visai neparedzami un gaidīt to var nākties ilgi. Tāpat ir arī vairākas mazākas pieturas, par kurām liecina vien nelielas platformas, bet pēc pieprasījuma vilciens mēdz apstāties arī, piemēram, pie krustcelēm vai kādas fermas, raksta "Vida Press".

Šo dzelzceļa līniju 1917. gadā izbūvēja "The Hershey Corporation" – ASV šokolādes ražošanas uzņēmums no Pensilvānijas, lai nodrošinātu transportu strādniekiem un arī cukura piegādi uz Havanas ostu.

20. gadsimta 20. gados būvētie vilciena vagoni (vienā sastāvā ir tikai lokomotīve ar vagonu) kalpojuši ļoti ilgi, bet laikā no 1998. līdz 2003. gadam tos nomainījuši jaunāki, bet lietoti Spānijā ražoti vilcieni, kas papildināti ar ASV vilcienu motoriem. Par moderniem gan tos grūti nosaukt, jo vagoni ražoti laikā no 1944. līdz 1952. gadam, raksta "Vida Press".

Foto: Vida Press

Jāpiebilst, ka pagaidām šo vilcienu līniju izmanto pārsvarā vietējie iedzīvotāji un tikai daži piedzīvojumus meklējoši tūristi, jo šis ir lēts, bet arī ļoti lēns ceļošanas veids – ceļu no Havanas līdz Varadeo kūrortam var veikt arī ar taksi, un tas aizņems vien 40 minūtes.

Lielākā daļa pasažieru ir vietējie, kas pabrauc nelielu gabaliņu un pārvadā nepieciešamās mantas. Kā redzams attēlos, ar vilcienu tiek vestas gan dzīvas vistas un cūkas, gan lieli saiņi un citas lietas.

Vairāk par Kubas dzīvi pirms un pēc diplomātisko attiecību uzlabošanās ar ASV lasiet šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!