Foto: Shutterstock

Beļģijas aviokompānijas "Brussels Airlines" mēnešiem ilgušās sarunas noslēgušās bez panākumiem, un piloti uzsākuši divu dienu streiku, kā rezultātā var kavēties un tikt atcelti reisi tiem, kuri plāno doties uz vai no Beļģijas.

Aviokompānija un tās darbinieki nav spējuši noslēgt vienošanos gan par darba samaksu, gan darba slodzes sabalansēšanu – aviokompānijas darbinieki nav apmierināti ar pārmērīgi noslogotajiem darba grafikiem. Aviokompānija "Brussels Airlines" savukārt apgalvo, ka darbinieku pieprasītos nosacījumus nav iespējams izpildīt.

"Ir grūti nepamanīt, ka pēdējā laikā būtiski pieaudzis aviokompāniju darbinieku streiku biežums. Augot aviācijas tirgum, tas ir likumsakarīgi, ka arī darbinieki kļūst aizvien prasīgāki un streiki ir sekas tam, ka aviokompānijas nav gatavas kompromisam," stāsta lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmumam "Skycop" izpilddirektors Marjus Stonkus. "Aviopasažierus šī situācija ietekmē visvairāk, jo streiku dēļ kavējas un tiek atcelti simtiem reisu."

Stonkus vērš uzmanību arī katra pasažiera tiesībām, atgādinot, ka gadījumā, ja lidojums kavējas ilgāk par divām stundām, katram pasažierim jānodrošina pārtika, ūdens un interneta pieeja, kā arī iespēja veikt telefonzvanu. Gadījumos, ja reiss ir pārcelts uz nākamo dienu, aviokompānijai pasažieriem ir jānodrošina naktsmītne.

Lidojumu kompensāciju izmaksāšanas kārtība ir atrunāta ES regulā nr. 261/2004. Tā paredz, ka pasažieriem ir tiesības saņemt kompensāciju līdz pat 600 eiro apmērā, ja lidojums kavējies ilgāk par trim stundām, ir atcelts vai pasažierim ir tikusi liegta iekāpšana lidmašīnā sakarā ar biļešu virspārdošanu. Tomēr par iepriekš plānotiem un saskaņotiem darbinieku streikiem aviopasažieri joprojām nevar saņemt kompensāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!