Latvijā dzelzceļa vēsture sākusies 1860. gadā, kad uzbūvēts Pēterburgas - Varšavas dzelzceļa iecirknis no Rītupes līdz Daugavpilij. Savukārt pirmā Latvijas dzelzceļa līnija, kuru atklāja 1861. gada 12. septembrī, tika uzbūvēta no Rīgas uz Daugavpili. Tā darbojas un tiek aktīvi izmantota arī mūsdienās, vijoties gar Likteņupes labo krastu. Par godu lielajai jubilejai "Tūrismagids" piedāvā maršrutu izlasi nelieliem ceļojumiem dzelzceļa posmā "Rīga – Daugavpils".

Protams, daudzas stacijas laika gaitā ir mainījušās, arī pieturvietas vairs daudzviet nav tās pašas un ainavas aiz loga nenoliedzami ir pilnīgi citādas nekā pirms 100 gadiem, tomēr ceļošanai ar vilcienu piemīt sava romantika. Turklāt tas noteikti ir precīzākais un, iespējams, arī ērtākais sabiedriskais transports.

Foto: LETA

Pirmā lielā pietura, kur vērts izkāpt, ja vēlaties tikai nedaudz pabraukāties ar vilcienu no Rīgas, ir Salaspils, kurā nesen atklāta brīnišķīgā Nacionālā botāniskā dārza oranžērija, kur jebkuros laika apstākļos var baudīt tropisku atpūtu. Tālāk var doties uz Ogri un apskatīt tās Zilos kalnus ar skatu torni.

Brīnišķīga atvasaras baudīšanas vieta ir Koknese ar gleznainajām pilsdrupām un Likteņdārzu, savukārt Jēkabpilī un Krustpilī atrodama pils, kur varot sastapt Brūno dāmu. Ja laiks atļauj, vērts doties uz Līvāniem un turienes stikla muzeju, bet tiem, kas izbrauks visu dzelzceļa maršrutu, atradīsies daudz interesantu lietu, ko apskatīt Daugavpilī – atjaunotais cietoksnis, Marka Rotko centrs, jaunais Šmakovkas muzejs un piepilsētas muižas.

Lūk, idejas šī rudens ekskursijām, kurās var doties ar vilcienu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!