Foto: Shutterstock
Iespējams, tu dari visu pēc labākas sirdsapziņas, nemaz neapzinoties, ka tas par tevi var atstāt ne to labāko priekšstatu. Kas ir šīs šķietami pozitīvās darbības, kas var sabotēt tavu sniegumu un attiecības kolektīvā? Lūk, esam raduši atbildes. Bet pirms ar tām iepazīsties, atceries, ka šie ieradumi sabotēs tavu veikumu darbā tikai tad, ja tie būs pārspīlēti.

Vēlo stundu darba darītāji

Šķiet, ikvienam no mums ir gadījies darbā aizkavēties ilgāk nekā plānots. Tomēr ne vienmēr tas ir tik labi, kā sākotnēji šķiet. Iemesli naksnīgajām darba stundām var būt dažādi – kāds nepagūst padarīt prasīto, bet citam šķiet, ka tas pierādīs viņa entuziasmu un liks labāk izskatīties kolektīvā.

Godīgi sakot, kolektīvā tas ne vienmēr tevi izcels slavas saulītē. Kāpēc? Jo tas uzliek zināmu spiedienu arī kolēģiem. Viņi sāks prātot, ka vairs nav salīdzināmi ar tevi, jo nestrādā nakts vēlajās stundās, un tas var likt viņiem justies vainīgiem, ka viņi izbauda savu brīvo laiku un tajā nestrādā.

Līdzīgi var būt arī ar darba devēju. Viņam svarīgāks būs rezultāts – ja spēj visu padarīt savā darba laikā, tad viņam tava darbošanās vakarā nekādas pozitīvas emocijas neraisīs. Drīzāk tas pat var radīt priekšstatu, ka tu esi pārāk lēna un neproti plānot savu laiku, skaidro "Business Insider" speciālisti.

Protams, var būt izņēmumi, ka darba stundas ievelkas, tomēr izvērtē katru situāciju. Strādā tikai tad, ja tas ir patiešām nepieciešams. Tiesa, entuziasms tiek novērtēts, bet tie, kas to dara vien tāpēc, lai izrādītos, netiks sevišķi uzslavēti. Un visbeidzot – ja negulēsi naktī, vai varēsi pastrādāt nākamajā dienā?

Vairāku darbu darīšana vienlaicīgi

Foto: Shutterstock

Piemēram, ja esi sanāksmē, bet droši klabini datora taustiņus vai savā viedtālrunī aplūko jaunākos kaķu video, labākais priekšstats par tevi noteikti neradīsies. Pat tad, ja spēsi izsekot līdzi visam! Tomēr vajadzīgā brīdī parādīta spēja pārslēgties no viena darba uz otru, var būt īsts trumpis, skaidro "Business Insider" speciālisti.

Svarīgākais, kas būtu jāsaprot visiem tiem, kuri mēdz šādi strādāt – būt uzmanīgiem. Jo nereti, darot vairākas lietas vienlaicīgi, var pieļaut būtiskas kļūdas vien tāpēc, ka konkrētajai lietai netika vērsta simtprocentīga uzmanība. Ja bieži mēdz kļūdīties, varbūt labāk vispirms padari vienu darbu, bet pēc tam ķeries pie nākamā. Izvērtē, kad tas ir nepieciešams!

Pārāk sabiedriskais un draudzīgais darbinieks

Foto: Shutterstock

"Business Insider" eksperti atgādina, ja tu esi tas draudzīgais kolēģis, kurš nekad nepaies garām nepārmijis pāris vārdus, nepajokojis vai neuzprasījis, kad atkal iesim paballēties ārpus darba laika, nebrīnies, ka no tevis daži var novērsties. Protams, nav jau tā, ka draudzīga attieksme ir slikti vērtējama, tomēr jāsaprot, kuri no kolēģiem ir pārvērtušies par draugiem, bet kuri vēl joprojām ietur lietišķās attiecības. Ja nepratīsi to noteikt, var gadīties, ka ar saviem jautājumiem kādu apgrūtini un kavē viņa laiku.

Ja arī tev ik pa laikam patīk papļāpāt ar kolēģiem, atceries, ka ir tēmas, kuras labāk kolektīvā neapspriest.

Pārāk liela pieticība un pieklājīga kautrība

Foto: Shutterstock

Kā uzsver "Forbes" eksperti, piemēram, ja esi strādājis grupā un darbiņš ticis labi paveikts, tā vietā, lai gaidītu, kad uzslavēs visu grupu, centies izcelt to, ko katrs ir padarījis. Ja to neizdarīsi tu, to pagūs kāds cits, kurš, iespējams, nemaz tik daudz nebūs padarījis, un piemirsīs to piebilst, uzsverot, it kā sevis paveiktos darbus. Jāpiebilst, ka ne vienmēr gan tas liek lielajam runātājam izskatīties labi. Tomēr iedomājies, ja nācies iedzīvoties starp tiem, kuri nekautrējas uzslavēt savus veikumus, tavs padarītais var pazust, to var neievērot.

Met pieklājīgo kautrību pie malas, un, ja esi patiešām paveikusi ko ievērojamu, neaizmirsti to izcelt pareizajā brīdī.

Lielais taisnības cīnītājs

Foto: Shutterstock

Vai meklē lielāko sliņķi? To, kurš pieļāvis konkrēto kļūdu? Kontroljautājums: vai tas ietilpst tava darba pienākumos?

Tomēr, ja arī kāds nestrādā tik labi, kā citiem gribētos, visticamāk, ka ikviens to jau zina (arī priekšnieks). Ja vien tavos spēkos nav šī cilvēka darbaspēju uzlabošana vai arī tu neesi atbildīga par personālu, tev noteikti nevajadzētu jaukties iekšā šajā piņķerīgajā procesā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!