Foto: Big Media
Ekonomisti un akadēmiķi ir vienisprātis, ka sievietes uzņēmējas joprojām ir neizmantots potenciāls, kas var dod papildu stimulu ekonomikas izaugsmē. Lai gan lielākais izaicinājums, ar kādu saskaras daiļā dzimuma pārstāves, sākot un attīstot savu biznesu, ir piekļuve kapitālam, pēc ekspertu paustā, pašlaik pasaulē ir izveidojusies situācija, ko varētu nodēvēt par zelta laikmetu sievietēm uzņēmējām.

"Mēs uzskatām, ka pašlaik ir perfektas iespējas sievietēm uzņēmējām. Procentu likmes ir rekordzemā līmenī, kas rada labvēlīgu vidi komerciālajiem aizņēmumiem," komentē ASV Nacionālās sieviešu biznesa padomes ("National Women's Business Council") priekšsēdētāja Karla Harrisa.

Speciālisti lēš, ka 2016.gadā visā pasaulē uzņēmējdarbība sieviešu vidū piedzīvos strauju uzplaukumu, un arvien vairāk daiļā dzimuma pārstāvju izveidos savas kompānijas.

KONFERENCE ''SIEVIETE BIZNESĀ 2016'' - IEDVESMAS AVOTS

Lai plašāk aplūkotu sieviešu uzņēmējdarbībai aktuālus jautājumus, 16.jūnijā, Jūrmalā, viesnīcā "Baltic Beach Hotel and Spa" norisināsies konference "Sieviete biznesā 2016" - tajā vienuviet dzirdēsim iedvesmojošus stāstus un piemērus no Latvijas un starptautiska mēroga viedokļu līderiem.

"Sieviete biznesā 2016" šogad notiks Baltijas līmenī, pārsteidzot ar īpašu dienas programmu, kas veltīta konferences piecu gadu jubilejai.

Konferencē piedalīsies 15 izcili lektori no Latvijas, Kanādas, ASV, Krievijas, Ukrainas un Somijas. Tiks aplūkotas vairākas aizraujošas tēmas - sievišķības efekts, biznesa komunikācija, sociālie mediji, risks, reputācija, dzīves piezīmes, līderība, motivācija, saviesīgas sarunas, iekšējā enerģija, nolieguma ietekme, praktiskā astroloģija, karjera, harmonija, viedoklis, labdarība.

Speciālisti lēš, ka 2016.gadā visā pasaulē uzņēmējdarbība sieviešu vidū piedzīvos strauju uzplaukumu, un arvien vairāk daiļā dzimuma pārstāvju izveidos savas kompānijas.

Konferencē būs ne tikai lekcijas, bet arī praktiskās sesijas un diskusijas.

Gadiem dažādi speciālisti un pētnieki analizē, kas tad ir veiksmīga biznesa pamatā – teorijas var būt dažādas, taču to centrā visbiežāk ir cilvēka personība un tā intelektuālās spējas. Tāpēc gluži tematiski arī konferencē "Sieviete biznesā 2016" visas praktiskās sesijas ir sadalītas divās daļās, proti, prāts – racionālais šarms un personība – emocionālais šarms.

Aktuālas tēmas par sievieti biznesa pasaulē un šīs pasaules ietekmi uz sievieti

Viena no aizraujošākajām tēmām būs sociālo mediju kults, reputācija un risks, par ko stāstīs starptautiski atzīta lingvistiskās melu atklāšanas eksperte Nejolla Korrisa.

Tiks aplūkotas vairākas aizraujošas tēmas - sievišķības efekts, biznesa komunikācija, sociālie mediji, risks, reputācija, dzīves piezīmes, līderība, motivācija, saviesīgas sarunas, iekšējā enerģija, nolieguma ietekme, praktiskā astroloģija, karjera, harmonija, viedoklis, labdarība.

Viņa ir apguvusi satura zinātniskās analīzes metodiku, kas ļauj noteikt, vai cilvēks melo vai runā patiesību. Nejolla ir saņēmusi Karalienes Dimanta jubilejas medaļu par starptautisko ieguldījumu lingvistiskās melu atklāšanas jomā.

Nejolla ir bijusi Lietuvas Republikas goda konsule un Edmontonas konsulārā dienesta priekšsēdētāja. Viņa raksta sleju "Civil Wars" žurnālā "Edmontonians" un izveidojusi personisko emuāru "Korrispondent". Nejolla ir uzstājusies visā pasaulē – ASV, Kanādā un Eiropas valstīs, Dienvidaustrumāzijā, Austrumāfrikā un Dienvidāfrikā, kā arī Brazīlijā un Kolumbijā.

Nejolla Korrisa šāgada konferencē runās par tēmām, kas aktuālas teju ikvienam uzņēmējam, tai skaitā sievietēm. Proti, 21.gs. ir sociālo tīklu uzvaras gājiens – tos izmantojam gan privātām, gan profesionālajām vajadzībām. Tāpēc viena no Nejollas tēmām būs "Sociālo mediju kults, reputācija un risks. Ceļvedis katrai biznesa sievietei".

Tikmēr atbilstoši 87 pētījumiem 20 dažādās valstīs uzņēmumi ar sievietēm vadošās pozīcijās ir veiksmīgāki par vīriešu vadītiem uzņēmumiem. Pētnieki atzīst, ka sievietes biznesā vairāk rūpējas par darbiniekiem, sabiedrību un vidi.

Pēc ekspertes paustā, sociālajos tīklos ir jāuzvedas tāpat kā mēs atrastos jebkurā publiskā vietā.

"Iepazīsties, kā sociālajos medijos izmantot privātuma iestatījumus. Uzzini visus veidus, kā ļaunprāši var mēģināt piekļūt tavai informācijai, lai nebūtu jāpiedzīvo nepatīkami pārsteigumi," norāda Korrisa.

Pēc viņas teiktā, sociālās saziņas vietnē "Facebook" pārliecinies, vai tavi draugi ir cilvēki, kurus tu patiešām pazīsti - neapstiprini savu draugu lokā svešus ļaudis. Pirms veic ierakstus vietnē "Twitter", padomā, jo tvīti nekad nepazūd. Savukārt biznesa kontaktu vietnē "LinkedIn" nepublicē sensitīvu personas informāciju, tostarp personas kodu, saslimšanas, tautību, reliģisko piederību vai politisko pārliecību.

Savukārt praktiskajā sesijā Nejolla runās par to, kā atpazīt krāpšanu, melus un maldināšanu.

Tikmēr atbilstoši 87 pētījumiem 20 dažādās valstīs uzņēmumi ar sievietēm vadošās pozīcijās ir veiksmīgāki par vīriešu vadītiem uzņēmumiem. Pētnieki atzīst, ka sievietes biznesā vairāk rūpējas par darbiniekiem, sabiedrību un vidi. Ne velti daudzas valstis mērķtiecīgi strādā pie tā, lai palielinātu sieviešu īpatsvaru vadošos amatos - tas nodrošina gan atsevišķu uzņēmumu, gan visas sabiedrības veiksmīgāku attīstību.

Tāpēc vēl viena interesanta tēma konferencē būs "Dzimumu līdzsvars - Sieviešu efekts", par kuru konferencē stāstīs biznesa eņģelis, mediju, mārketinga un digitālās industrijas veterāne ar plašu starptautisku pieredzi biznesā Ēva Līsa Jūlalati. Viņa ir guvusi ilggadēju pieredzi tirgus izpētes un koncepciju testēšanas procesos, kā arī korporatīvās pārvaldības un uzņēmējdarbības uzsākšanas stratēģiju veidošanā.

"Mana pieredze rāda, ka sievietēm vairāk piemīt multitāskinga spējas - viņas spēj vienlaikus veikt vairākus uzdevumus un iedziļināties niansēs. Savukārt vīrietis, kurš tik daudz detaļās neieslīgst, vairāk domā plašumā. Abas prasmes ir nepieciešamas, taču no konkrētā uzņēmuma un amata ir atkarīgs, kuras spējas ir vajadzīgas vairāk," skaidro Jūlalati, kad taujāta par to, kas ļauj sievietei būt veiksmīgākai biznesā nekā vīrietim.

Ne velti daudzas valstis mērķtiecīgi strādā pie tā, lai palielinātu sieviešu īpatsvaru vadošos amatos - tas nodrošina gan atsevišķu uzņēmumu, gan visas sabiedrības veiksmīgāku attīstību.

Jūlalati ir uzstājusies daudzās biznesa konferencēs un līdztekus aktīvai uzņēmējdarbībai ir arī personālvadības mentore Somijas Menedžmenta institūtā un, darbojoties organizācijā "Sister in Charge International", aizstāv sieviešu tiesības un labklājības intereses Eiropā, Ķīnā un Indijā.

Uguns skolas dibinātāja Laura Denler pievērsīsies tēmai "Esi savu izvēļu noteicēja! JĀ un NĒ ietekme". Laura kopā ar vīru Uguns skolā cilvēkiem palīdz atrisināt divas nopietnas grūtības ceļā uz panākumiem - spēt tikt galā ar bailēm, kas ierobežo un bremzē cilvēku vai pat veselu uzņēmumu, kā arī radīt veiksmīgas attiecības ar cilvēkiem, lai gūtu panākumus gan profesionālajā, gan privātajā dzīvē.

Par veiksmīgu biznesa komunikāciju stāstīs komunikāciju un uzņēmējdarbības attīstības trenere no Ukrainas Diāna Ščerbanska, kurai ir plaša darba pieredze kopš 1996.gada. Viņa specializējusies personāla attīstībā un lietišķās komunikācijas vadībā. Profesionālās pamatintereses - ietekmes uz kolēģu motivāciju un pašmotivāciju tehnikas.

Darba devēju zīmolu konsultante, uzņēmuma īpašniece, laikmetīgā mākslas centra kim? dibinātāja Zane Čulkstēna iepazīstinās klātesošos ar empātijas nozīmi biznesā.

Uzņēmējs, komerceņģelis, autors, uzņēmējdarbības pasniedzējs no ASV Maikls Velss uzstāsies ar tēmu vadības māksla - līderība un motivācija 21.gadsimtā. Velss 27 gadu vecumā palīdzēja nodibināt Tenesī štatā reģistrēto IT uzņēmumu "Arnet Corporation", kas divas reizes iekļauts ASV visstraujāk augošo privāto uzņēmumu sarakstā INC.500. 1991.gadā viņš pārdeva uzņēmumu un kļuva par komerceņģeli.

Kopš tā laika Maikls ir iegādājies un pārdevis vairākus dažādu nozaru uzņēmumus. Dr. Velss ir pasniedzis uzņēmējdarbības kursus Vanderbilta universitātē, Oksfordas Bruksa universitātē, Londonas Sitijas universitātē un vasaras mēnešos ir sastopams arī Rīgas Biznesa skolā. Maikls ir sarakstījis arī vairāk nekā 20 romānu. Pašlaik viņš vada savu e-izdevniecību un tirgo paša sarakstītās e-grāmatas un digitālās audiogrāmatas

Savukārt konferences īpašais viesis būs apģērbu būs zīmola "Amoralle" dibinātāja un vadītāja Inese Ozola, kas dalīsies savā pieredzē par karjeru un harmoniju un izklāstīs savas atziņas.

"Mana pieredze rāda, ka sievietēm vairāk piemīt multitāskinga spējas - viņas spēj vienlaikus veikt vairākus uzdevumus un iedziļināties niansēs. Savukārt vīrietis, kurš tik daudz detaļās neieslīgst, vairāk domā plašumā. Abas prasmes ir nepieciešamas, taču no konkrētā uzņēmuma un amata ir atkarīgs, kuras spējas ir vajadzīgas vairāk," skaidro Jūlalati

Konferences laikā norisināsies praktiskās sesijas

Konferences praktiskajā daļā, kam dots moto "PERSONĪBA. Emocionālais spēks", dalībniekiem būs iespējams kopā ar ekspertiem pilnveidot savas praktiskās iemaņas daudzās jomās.

Konferences praktiskajā daļā piedalīsies transpersonālās un psihoterapijas Starptautiskās asociācijas SAULE prezidents Vladislavs Ķenga, aicinot klausītājus apgūt dažādas prasmes.

"LNK CHARITY FUND" sabiedrisko attiecību un mārketinga direktore Jūlija Belkina iesaistīs dalībniekus diskusijā "Gūt dodot. Personības un uzņēmuma izaugsme caur labdarību".

SEB Bankas finanšu direktors Kārlis Danēvičs sniegs praktiskus padomus, kā sievietei rīkoties krīzes situācijās.

Savukārt "COACHING AND CONSULTING GROUP" vadītājs un biznesa treneris Edgars Untāls mācīs klātesošajiem veidot attiecības ar saviem mērķiem un ambīcijām.

Meklējam panākumu atslēgu

Konferences organizatora "Big Media" izpilddirektore Solvita Kabakova pasākuma kontekstā norāda, ka daiļā dzimuma pārstāves biznesā gan Latvijā, gan citur pasaulē ienāk arvien vairāk, taču ir vairāki priekšnoteikumi, lai viņas būtu patiešām veiksmīgas. Kādai tad jābūt uzņēmējai, lai gūtu panākumus?

  • Ambiciozai un orientētai uz mērķi

Veiksmīgai uzņēmējai ir skaidra vīzija. Tā ir ambicioza, bet reālistiska un sasniedzama. Viņa pieliek lielas pūles, lai transformētu vīziju realitātē, un visi viņas lēmumi tiek pieņemti, lai sasniegtu kompānijas misiju un vīziju. Veiksmīga uzņēmēja vienmēr meklē iespējas, kā uzlabot kompānijas darbības rezultātus.

  • Pašpārliecinātai

Modernai sievietei uzņēmējai jābūt apveltītai ar veselīgu pašapziņu un jātic savām spējām un prasmēm. Iekšējas šaubas ir cilvēciska īpašība, tomēr pašpārliecināta uzņēmēja spēj ar tām tikt galā. Viņa neuztver personiski kļūdas vai kritiku, bet tā vietā izmanto tās kā iespēju, lai pilnveidotos.

  • Jāņem vērā citu viedoklis

Līdzās pašpārliecinātībai par sevi biznesa sieviete vērtē citu cilvēku viedokli un vēršas pēc palīdzības pie ekspertiem. Viņa spēj kritiski analizēt citu cilvēku devumu biznesa attīstībā un aktīvi viņus uzklausa.

Biznesa vai korporācijas vadīšana saistīta ar risku uzņemšanos. Veiksmīga biznesa sieviete vēlas virzīties uz priekšu, pieņemt drosmīgus lēmumus, izpētīt jaunas iespējas, uzņemties atbildību un spēt analizēt kļūdas un nepareizus lēmumus. Viņa uzskata izaicinājumus kā iespēju mācīties, piemēroties apstākļiem un attīstīties.

  • Inovatīvai

Uzņēmējam ir jābūt pietiekami drosmīgam, lai izstrādātu jaunus plānus un organizatorisko struktūru, kad pašreizējais "status quo" vairs nedod rezultātus. Biznesa sievietei jāspēj modernizēt tradicionālus biznesa vadīšanas veidus un jāizmanto citu cilvēku zināšanas un prasmes. Sekmīga biznesa sieviete zina, ka atslēga uz veiksmīgu biznesu ir spēja sadarboties un izveidot tā dēvēto "win-win" situāciju.

  • Ar vēlmi mācīties

Veiksmīga biznesa sieviete vēlas piemēroties pārmaiņām un iemācīties jaunus veidus, kā likt biznesam plaukt pārmaiņu laikā. Labs piemērs ir jaunāko tehnoloģiju izmantošana. Sekmīga uzņēmēja cenšas apgūt tehnoloģiskās prasmes un kompetences, lai nebūtu atkarīga no līdzstrādniekiem vīriešiem tehnoloģiju jautājumus un nerīkotos stereotipiskos veidos.

Veiksmīgai uzņēmējai ir skaidra vīzija. Tā ir ambicioza, bet reālistiska un sasniedzama

Konferencei vēl var pieteikties!

Konferencē būs iespējams plašāk uzzināt gan par sieviešu uzņēmēju panākumu atslēgu, gan par to, kāpēc nereti daiļā dzimuma pārstāves biznesā gūst lielākus panākumus nekā vīrieši.

Konferencei var reģistrēties līdz pat 14.jūnijam ieskaitot gan pasākuma mājaslapā www.sievietebiznesa.lv, gan arī "Biļešu Serviss" kasēs un interneta vietnē.

Konferences apmeklējuma cenā ir iekļauta visas dienas lekcijas, kā arī kafijas pauzes, pusdienas, īpašie dienas piedāvājumi, izdales materiāli, pieeja konferences foto un video materiāliem un saviesīgā daļa.

Savukārt SEB bankas klientes gaida īpašs pārsteigums – izdevīga cena līdz pat 14.jūnijam.

Konferences organizators ir "Big Media". Atbalsta "LNK Charity Fund". Partneri "Lilit", "Kapitāls", "Monday", "Četras sezonas", "Baltic Beach Hotel".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!