Kā es ēdu tikai griķus un atkal ielīdu savos vecajos džinsos
Foto: Shutterstock

Griķu diētu slavē kā vienu no efektīvākajām, saka, ka tā vienas līdz divu nedēļu laikā (ilgāk to ievērot nedrīkst!) ļauj atbrīvoties no 5–10 kilogramiem liekā svara, tajā pašā laikā nemokoties ar bada sajūtu, jo ēst var, cik gribi, taču gandrīz tikai griķus! Tā kā pēc pikniku sezonas manas iemīļotās, šaurās džinsa ūziņas piepeši bija traki sarāvušās (nu, labi, labi, biju tikusi pie dažiem liekajiem kilogramiem), nolēmu situāciju glābt, izmēģinot griķu diētu. Lūk, kā man gāja! Noslēgumā arī uztura speciālistes Evas Katajas komentārs.

Kā ievēro griķu diētu

Vispirms gan jāizstāsta, ko īsti nozīmē griķu diēta. Kā jau priekšā saka nosaukums, šī diēta sastāv galvenokārt no griķiem. Diētisko, pēc īpašas, bet ļoti vienkāršas receptes pagatavoto griķu biezputru var ēst, cik vien vēlas, taču parasti vienai dienai pietiek ar glāzi nevārītu putraimu.

Griķu biezputru nevajag vārīt. Ieber grāpītī (vai bļodā) glāzi putraimu un pārlej ar divarpus līdz trīs glāzēm verdoša ūdens. Uzliek vāciņu un atstāj uz nakti, lai griķi uzbriest. No rīta tevi sagaida jau gatavi griķīši. Tieši tik vienkārši! Ja vēlas procesu paātrināt, to var izdarīt, izmantojot termosu. Tad griķi būs gatavi jau pēc pāris stundām. Biezputrai nedrīkst pievienot sāli un citas garšvielas, kur nu vēl sviestu vai citas taukvielas. Ja biezputra šķiet pagalam bezgaršīga un grūti to iedabūt iekšā, to var pārliet ar kefīru un/vai pievienot sasmalcinātu ābolu.

Ievērojot griķu diētu, dienā drīkst izdzert arī līdz litram vājpiena kefīra vai paniņu. Lai kaut nedaudz "pašķaidītu" vienveidīgo uzturu, ik dienu var atļauties apēst arī vienu līdz divus ābolus un mazliet liesa biezpiena vai jogurta (protams, bez cukura un citām piedevām).

Negāzētu ūdeni un nesaldinātu zaļo tēju vai kādu zāļu tēju (kumelīšu, liepziedu, piparmētru utt.) var dzert neierobežotā daudzumā. Vēl viens griķu diētas nosacījums – nevajadzētu ēst pēc pulksten 19, pēdējo reizi ieturēties ieteicams ne vēlāk kā četras stundas pirms gulētiešanas.

Griķu diētas panākumu atslēga, protams, slēpjas griķos. Pirmkārt, tie satur daudz vērtīgu vielu – magniju, mangānu, varu, fosforu, cinku, kāliju, dzelzi, selēnu, B grupas vitamīnus, tādas organismam būtiskas aminoskābes kā lizīnu un arginīnu utt.

Otrkārt, griķi ir bagātīgi ar šķiedrvielām. Tās, sauktas arī par balastvielām, piesaista ūdeni un gremošanas traktā uzbriest, nodrošinot sāta sajūtu ilgam laikam. Tajā pašā laikā griķi satur maz kaloriju – 100 grami sausa produkta satur 344 kilokalorijas (glāzē ir aptuveni 200 grami griķu putraimu).

Lai izdotos atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, svarīgi netaisīt atkāpes no diētas. Ja pēc divām nedēļām svari vēl nerāda kāroto ciparu, griķu diētu drīkst atkārtot tikai mēnesi pēc pirmās diētas beigšanas. Ilgāk par divām nedēļām tik vienveidīgs uzturs noteikti nav vēlams.

Source info

rutks.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl