12 populārākie jautājumi par B vitamīnu jeb Speciālistu skaidrojumi, ko tā trūkums nodara organismam
Foto: PantherMedia/Scanpix

Vitamīns B12 ir enerģijas vitamīns. Tas palīdz veidot nervu un asins šūnas, uzlabo smadzeņu darbību un imunitāti. Metabolisms bez B12 vitamīna nevarētu darboties.

Metabolisms jeb vielmaiņa ir visi tie procesi, kas organismā norit sākot ar barības vielu uzņemšanu un beidzot ar galaproduktu izvadīšanu.

B12 atšķiras no citiem vitamīniem, tas atrodams tikai dzīvnieku izcelsmes produktos, piemēram, olās, gaļā un piena produktos.

''Līdz 15% cilvēku dienā neuzņem pietiekami daudz B12 vitamīna, šie cilvēki visdrīzāk ir veģetārieši, tiem ir celiakija vai citi gremošanas traucējumi vai arī viņi ir vecāki par 50 gadiem,'' uzskata dietoloģe Megija Mona (Maggie Moon).

Celiakija ir gremošanas trakta slimība, kas bojā tievo zarnu un kavē uzturvielu uzsūkšanos.

B12 vitamīna deficīta pazīmes:

  • enerģijas izsīkums;
  • roku, kāju tirpšana;
  • ātra sirdsdarbība;
  • palēlināta smadzeņu darbība.

Kādi ir B12 vitamīna trūkuma cēloņi, kas ietekmē B12 vitamīna līmeni un citi jautājumi, uz kuriem jāatbild, lai rūpētos par savu veselību un netīši nedarītu tai bojājumus.

Source info

rutks.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl

Komentāri
Komentēšana atļauta tikai reģistrētiem lietotājiem!
Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem
Lasīt komentārus Lasīt komentārus