Pieci iemesli, kādēļ diēta nenes gaidīto rezultātu

Pieci iemesli, kādēļ diēta nenes gaidīto rezultātu
Foto: Shutterstock

Tu ievēro diētu, bet liekie kilogrami stāv, kur stāvējuši? Ar ko tādu diemžēl saskaras ļoti daudzi. Lūk, izplatītākie iemesli, kādēļ neizdodas atbrīvoties no liekā svara, ko apkopojis portāls "Zdorovie".

Tu nepamani, cik daudz kaloriju patiesībā uzņem

Diemžēl ir liela varbūtība, ka dienas gaitā uzņem vairāk kaloriju, nekā šķiet. Ierīko uztura dienasgrāmatu un pieraksti visu, pilnīgi visu, ko dienas gaitā apēd un arī izdzer! Sarēķinot kaloriju kopsummu, rezultāts varētu tevi pārsteigt. Kalorijām ļoti bagātīgi "klupšanas akmeņi": kafija ar pienu vai saldo krējumu un cukuru vairākas reizes dienā, alkoholiskie kokteiļi, kā arī mērces, ko pievieno ēdienam. Kaloriju skaitīšanu atvieglos tādas viedtālruņu bezmaksas aplikācijas kā "Fooducate" un "MyFitnessPal".

Ir zaudēta muskuļu masa

Ievērojot diētu, jo īpaši drastisku, sarūk muskuļu masa. Tā kā muskuļu šķiedras patērē septiņas reizes vairāk kaloriju, nekā tauku šūnas, muskuļu masas zuduma dēļ organismam nepieciešams mazāk kaloriju un liekās aizceļo uz tauku rezervēm. Diemžēl mazāka kaloriju daudzuma uzņemšana situāciju neatrisina, bet sarežģī – muskuļu masa sarūk vēl vairāk. Tā vietā sāciet nodarboties ar spēka vingrojumiem, kas veicinās muskuļu masas pieaugumu un paātrinās vielmaiņu, liekot rukt liekajiem kilogramiem.

Tu ievēro pārāk drastisku diētu

Ekstremālas diētas, protams, palīdz atbrīvoties no liekā svara, taču – ne uz ilgu laiku. Ja ievēro pārāk stingru diētu, organismam iestājas panika un tas "ieslēdz" taupības režīmu, palēninot kaloriju patēriņu un uzkrājot rezerves. Tā ietekmē organisms ne tikai samazina kaloriju patēriņu muskuļu masas uzturēšanai, bet arī palēnina vielmaiņu un citas bioloģiskās norises, pūloties pietaupīt enerģijas resursus. Ievērojot diētu, uzņemto kaloriju daudzums dienā nedrīkstētu noslīdēt zem 1200 kilokalorijām. Šīs "sarkanās līnijas" pārkāpšana labus rezultātus nesola un var būt bīstama veselībai.

Pārāk maz laika velti miegam

Miega trūkums "sašūpo" ne tikai to hormonu līmeni (grelīna un leptīna), kas atbild par apetīti un sāta sajūtu, bet arī var nelabvēlīgi ietekmēt vielmaiņas ātrumu. Pietiek ar vienu nakti, kad neesi izgulējies, lai vielmaiņa palēninātos. Miega trūkuma pavadoņi allaž ir lielāka apetīte un gausāka vielmaiņa, kas, protams, ilgtermiņā veicina liekā svara veidošanos.

Tev ir kāda slimība, kas traucē notievēt

Tas gan no visiem minētajiem ir visretāk sastopams iemesls, kas traucē atbrīvoties no liekā svara, taču tas nenozīmē, ka uzreiz izslēdzams. Piemēram, pie vainas var būt hipertireoze, kad vairogdziedzeris nespēj izstrādāt pietiekamu daudzumu hormonu, kā ietekmē ir palēnināta vielmaiņa un nosliece uz liekā svara veidošanos. Arī policistisko olnīcu sindroms un ar to saistītie hormonālie traucējumi var būt iemesls, kādēļ ir grūti atbrīvoties no liekajiem kilogramiem. Lai pārliecinātos, vai notievēšanai netraucē kāda slimība, konsultējies ar savu ģimenes ārstu.

Source info

rutks.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl