Kamēr vieni uzņēmumi ar inovatīvām biznesa idejām nespēj gūt panākumus un piesaistīt klientus, tikmēr citi nepiedāvā neko jaunu tirgū, bet tomēr piesaista simtiem tūkstošus un pat miljoniem klientu. Dažkārt panākumu atslēga slēpjas tieši mērķtiecīgā darbā pie zīmola attīstības, un šā gada veiksmīgākos Baltijas zīmolus ikgadējā mārketinga pasākuma "Baltic Brand Forum" ietvaros apbalvos jau šo piektdien, 20. septembrī. Kā kļūt par iecienītu Baltijas zīmolu, kā vērtējami valsts un pašvaldības uzņēmumu centieni mainīt vizuālo identitāti un kas būtu jāmaina valsts tēla mārketinga kampaņās, raidījumā "Spried ar Delfi" žurnālists Andris Auzāns diskutē ar "Baltic Brand Forum" līdzdibinātāju, radošās aģentūras "Magic" vadošo partneri Andri Rubīnu un mediju aģentūras "OMD Latvia" vadītāju Vadimu Barisonu.
Šī gada "Baltic Brand Forum" centrālā tēma ir humors un izklaide kā spēcīgs mārketinga ierocis. Kā norāda viens no šā gada pasākuma programmā pieteiktajiem runātājiem, Padijs Gilmors (Paddy Gilmore), mārketinga eksperts no Apvienotās karalistes, lai zīmols paliktu atmiņā un tiktu pirkti ar to saistītie pakalpojumi vai produkti, tam ir jāizceļas konkurentu vidū.
"Zīmoli savā komunikācijā, īpaši pēdējās desmitgades laikā, ir galvenokārt fokusējušies uz centieniem asociēties ar autentiskumu, patiesumu un vislabākajiem nodomiem vadītu rīcību. Tas, protams, ir ļoti labs un vajadzīgs komunikācijas virziens – vienīgi tas padara zīmolu neredzamu, jo visi vēlas būt autentiski, patiesi un labiem nodomiem vadīti," atzīst Gilmors.
Tāpat viņš mārketinga un reklāmas jomā novērojis tendenci pārāk koncentrēties uz produktu, atstājot novārtā tā pasniegšanu.
Tikmēr atbilstoši Baltijas zīmolu un dzīvesstila pētījuma "Brand Capital" datiem, 44% no šīs aptaujas respondentiem Latvijā izvēlas tādu zīmolu produktus vai pakalpojumus, kas izmanto rotaļīgu un izklaidējošu komunikāciju. Līdzīgi arī Gilmors norāda, ka humoram un izklaidei piemīt potenciāls izcelt zīmolu, padarīt to redzamu un atmiņā paliekošu.
Jau vēstīts, ka "Latvijas zīmolu topa" 2024. gada finālisti tika noskaidroti jau 23. augustā. Par vietām kādā no septiņām kategorijām šogad Latvijā sacentās kopumā 363 zīmoli, bet finālā ierindojušies 35. Savukārt visas Baltijas 2024. gada laureāti tiks noskaidroti 20. septembrī "Baltic Brand Forum" laikā.
Finālisti noskaidroti, pamatojoties uz pētījuma "Brand Capital" datiem, ko veica uzņēmums "Norstat". Šogad pētījumā piedalījušies vairāk nekā 3000 Baltijas valstu iedzīvotāju, atbildot uz teju 300 jautājumiem par dzīvesstilu un attieksmi, tādējādi ļaujot apkopot patērētāju viedokļus par aptuveni 600 zīmoliem Baltijā.
"Baltic Brand Forum" 2024. gada finālā no Latvijas cīņu par uzvaru turpinās pieci zīmoli katrā no septiņām kategorijām, kas atspoguļoti jauktā secībā: straujāk augošie zīmoli ("Ādažu čipsi", "Circle K", "Depo", "Lido", "Neste"); zaļākie zīmoli ("Humana", "Ikea", "Latvijas valsts meži", "Madara", "Seal"); cilvēcīgākie zīmoli (CSDD, "LAMPA", "Latvijas valsts meži", "Rīgas satiksme", "Swedbank"); mīlētākie zīmoli ("Depo", "Maxima", "Omniva", "Rimi", "Swedbank"); mīlētākie vietējo ražotāju zīmoli ("Ādažu čipsi", "Karlsons", "Kārums", "Pols", "Spilva"); mīlētākie mediju zīmoli ("Delfi", Latvijas Radio, "lsm.lv", LTV1, "Radio Skonto") un šī gada jaunums – izklaidējošākie zīmoli ("Forum Cinemas", "Līvu Akvaparks", "Rīgas cirks", "Summer Sound", "Zelta Zivtiņa").
"Delfi" ir apbalvots kā mīlētākais mediju zīmols Latvijā un Baltijā jau trīs gadus – 2020., 2021. un 2023. gadā.
"Brand Capital" patlaban ir Baltijā plašākais zīmolu un dzīvesstila pētījums. Tā pirmsākumi meklējami 2004. gadā Latvijas Zīmolu topa izveidē, bet kopš 2013. gada pētījums tiek veikts arī Lietuvā un Igaunijā.
Raidījuma "Spried ar Delfi" jaunākās epizodes ir pieejamas Apple un Spotify podkāstos!