2025. gada pirmajā pusē Somijas loģistikas uzņēmuma "Posti Group" daļa "Smartpost Itella" mainīs nosaukumu un zīmolu. Jaunais nosaukums "SmartPosti" simbolizēs ne tikai vizuālas pārmaiņas, bet arī uzņēmuma stratēģisko virzienu vēl vairāk nostiprināties Baltijas un Ziemeļeiropas tirgos. "Smartpost Itella" vadītājs Baltijā Gediminas Mickus skaidro, ka tas ir nozīmīgs solis uzņēmuma izaugsmē, kas ļauj veidot komunikāciju un uz vērtībām balstītu sinerģiju.
Arī tagad uzņēmums darbojas visās valstīs ar vienādām vērtībām – uzticamību, cieņu un progresivitāti. Jaunais zīmols vēl vairāk atspoguļos uzņēmuma mērķtiecību pieskaņoties "Posti" grupas kultūras un kvalitātes standartiem.
"Zīmola maiņa mums nav vienkārši nosaukuma maiņa. Tā ir mūsu apņemšanās būt vēl tuvāk mūsu klientiem un būt atpazīstamākiem starptautiskajā tirgū. Mēs vēl vairāk integrēsimies "Posti" grupā, pieņemot tās sasniegumus, kas palīdzēs mums augt un nostiprināt savas pozīcijas visā reģionā," skaidro G. Mickus.
Nosaukuma maiņa no "Smartpost Itella" uz "SmartPosti" ir daļa no ilgtermiņa stratēģijas, ko uzņēmums īsteno, lai darbotos ar vienotu zīmolu visās valstīs. "Posti" ir vadošais loģistikas uzņēmums Ziemeļeiropā, kas pazīstams ar visaugstākajiem standartiem gan inovāciju, gan ilgtspējas jomā. Robotizētu risinājumu, ilgtspējīgu loģistikas modeļu ieviešana un mērķis – līdz 2030. gadam kļūt par bezizmešu uzņēmumu – ir mūsu nākotne," uzsver G. Mickus.
Investīcijas klientu pieredzē un loģistikas infrastruktūrā
Papildus zīmola maiņai uzņēmums plāno turpmākus ieguldījumus klientu pieredzē un loģistikas infrastruktūrā. Viens no uzņēmuma jaunākajiem projektiem ir āra paku termināļu uzstādīšana, kas sāksies šoruden. Jaunie termināļi ļaus klientiem pasūtīt un izņemt preces 24/7.
"Mums ir ļoti ambicioza stratēģija – kļūt par vienu no tirgus līderiem Baltijas valstīs. Lietotāju pieredze ir ārkārtīgi svarīga mūsu stratēģijas daļa, un gan nesenie, gan arī turpmākie ieguldījumi to atspoguļo. Mēs esam ieklausījušies savos klientos un paplašinām savus pakalpojumus, lai piedāvātu lielāku elastību. Mēs uzstādām āra paku termināļus, dodot klientiem izvēles brīvību, neupurējot kvalitāti. Temperatūras jutīgus priekšmetus, piemēram, medikamentus vai kosmētiku, joprojām var nosūtīt, izmantojot iekštelpu paku termināļus, bet citus priekšmetus var ievietot āra termināļos, kuriem var piekļūt 24/7. Mēs lepojamies ar to, ka mums ir lielākais iekštelpu paku termināļu tīkls Ziemeļeiropā, un drīz vien mēs kļūsim par vienīgajiem visās Baltijas valstīs, kas piedāvā gan āra, gan iekštelpu paku termināļus," dalās Gediminas Mickus.
Pēdējo gadu laikā, esot "Posti Group" sastāvā, uzņēmums jau ir saskaņojis daudzus procesus, atklājis jaunas sinerģijas, kādas tam iepriekš nebija, un kļuvis vēl integrētāks visos uzņēmējdarbības aspektos.
"Šis ir tikai priekšskatījums tam, ko esam ieplānojuši nākotnei. Dažu pēdējo gadu laikā esam ieguldījuši desmitiem miljonu euro, lai izveidotu stabilu infrastruktūru augstas kvalitātes paku piegādei, un mums ir prieks, ka šos centienus jau ir novērtējuši mūsu partneri. Tagad mēs koncentrējamies uz klientu pieredzes uzlabošanu, kur turpināsim ieguldīt lielus līdzekļus. Pirmais solis šī mērķa sasniegšanas virzienā ir jauna loģistikas centra atvēršana Igaunijā, kas palīdzēs nodrošināt mūsu uzņēmējdarbības izaugsmi, vienlaikus saglabājot visaugstāko piegādes kvalitāti un ātrumu," piebilst G. Mickus.
Jauns loģistikas centrs Igaunijā
2025. gadā uzņēmumu gaida vēl viena pārmaiņa – jauna loģistikas centra pabeigšana Igaunijā. Šis būs vislielākais loģistikas centrs Baltijā, kura būs ieguldīts ap 14 miljoniem euro. Jaunais loģistikas centrs palīdzēs vēl vairāk automatizēt paku piegādes procesu un palielināt uzņēmuma kapacitāti. Topošais centrs veidots, izmantojot tā saukto viedās mājas koncepciju, kas nozīmē, ka ēka tiks aprīkota ar sensoru sistēmu, kas ļauj attālināti kontrolēt un nepārtraukti uzraudzīt visus procesus.
Šis centrs ļaus vēl vairāk automatizēt paku piegādes procesus, palielināt kapacitāti un nodrošināt kvalitatīvas piegādes visa gada garumā. "Ir simboliski, ka jaunais šķirošanas centrs atvērsies tieši tad, kad sāksim darbību kā "SmartPosti". Tas ir ne tikai tehnoloģisks lēciens, bet arī spēcīgs signāls tirgum, ka esam gatavi sniegt vēl kvalitatīvākus pakalpojumus. Tas ļaus mums efektīvāk reaģēt uz strauji augošo e-komercijas apjomu," norāda G. Mickus.
Viņaprāt, e-komercijas pieaugums rada izaicinājumus paku piegādes uzņēmējdarbībai, piemēram, pieaug pieprasījums pēc ātrākām un efektīvākām piegādēm, palielinās loģistikas un infrastruktūras noslodze, kā arī pieaug klientu gaidas. Tomēr šī izaugsme dod arī iespēju paplašināties: ieviest inovācijas, automatizēt piegādes risinājumus, radīt ilgtspējīgus loģistikas modeļus, piesaistīt vairāk klientu.